Gå til innhold

Volvo 740 fra -92 har havnet på tomta. Og var det lurt?

Ranger emnet


Ellingen Wellingen

Anbefalte innlegg

Har måttet kassere en Volvo 240 pga at den var svenskregistrert og for dyr å omregistrere.

 

I savn og abstinens akuttskaffet vi en Volvo 740 fra 92. I annonsen så den strøken ut, ingen rust og ved prøvekjøring virket alt ok. Bilen var EU-godkjent av selger sjøl, og da lurer jeg egentlig etterpåklokt på om det burde ringt noen alarmer.

Kan en selger EU-godkjenne sin egen bil som han selger privat, og i den omgang "overse" noe som burde vært sett?.

Saken er at etter kun en uke i vår eie så begynner bilen å skrante. Lamper lyser (bremseklossindikator), vindusviskere fungerer ikke, og på tomgang kommer det en skrape-skrangle-lyd som om noe er løst og skrangler under bilen.

Jeg sa til selger at jeg ikke var en mekker og ikke ville ha et vrak, og selger mente bestemt at det var det ikke.

 

Har jo ikke noen sak så lenge bil er kjøpt og betalt, og selger ikke svarer på telefon.. Men jeg veit hvor han bor, haha!

 

Et annet lite spm på slengen, passer hjul med dim 185/70 R14 på en Volvo 740?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bremseklosser er slitedeler, så det måtte du ha byttet før eller senere. Ingen vanskelig operasjon egentlig :)

Vindusviskere som ikke fungerer kan være et rele som har tatt ferie. Veldig lett å bytte :)

 

Er skrapelyde bare på tomgang? Er den helt fin under kjøring?

 

Takk for svar!

Ja, nå har jeg kjørt en ukes tid uten å høre ulyd verken ved høy fart, eller på tomgang.. Begynner å bli glad i bilen.

Meget mystisk! Er en Volvo selv-reparerende, eller har kanskje det løse som skrapet og surret under ramlet av i fart? :wonder:

:)

Skjønner det med bremseklosser, syns bare det var rart siden den ble EU-godkj. nå i september..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en visuell kontroll av bremseklossene foran, er de ok så er det nok bare en konektor som det er dårlig kontakt i.

 

For å være sikker på at den gromme doningen kan frakte meg og familien trygt over fjellet i jula, tok vi den på NAF-driftstest, og de hadde ingen kommentar til akkurat bremseklossene.

Derimot var det rust på slitebane bremseskiver begge foran, dårlig batteri, frontrute er så slitt at den burde byttes, og feilfunksjon på pumpe/servovirkning, pluss liten oljelekkasje girkasse, og noe lav ladespenning i generator.

 

Vi har vist betalt ca ti lapper for mye for bilen, men den er ellers fin. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår