Anders-Audi-ABT Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 har tenkt til å bytte ut automatkassa på en audi s6 2.2T til manuel kasse åssen kasse burde jeg få tak i? åssen er ei 5 trins 01E kasse mot en 6 trins 01E kasse? er det stor forksjell? (hva er lurest å satse på? ) åssen er det å bruke ei 6 trins kasse fra ei 2.5 TDI quattro? er dette bedre? ta hensyn at bilen skal trimmes litt, ikke mer en 450hk takk for svar btw: fått tilbud på ei 5 trins 01E 5 trinskasse til 5500kr med alt av ombygging fra automat til manuel (med kardang med el sperre) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Er en del jobb å bygge om men det er du sikkert klar over. Om du først skal handle girkasse så burde du tatt en 6-trinns, men det er smak og behag. Ikke kjøp dieselkasse da denne har en helt annen utveksling som ikke er så egnet for bensin som har et mye bredere turtallsspekter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 ja veit det ^^ mye jobb men er vert det tror jeg xD ok skjønner, men er forksjellen på 5 og 6 trins kasse bare smak og behag eller kan det spille en rolle når du skal kjøre fort eller rett og slett leke deg? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Begge kassene duger til begge deler, men som sagt, hadde gått for 6-trinns. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 ok, da blir det nok det ^^ er det flere typer av de kassene jeg burde gå for? har du en girkasse kode sånn at jeg veit hva jeg burde skaffe? =) takk for svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Her har du noen samt utvekslinger. Som sagt, ikke bruk dieselkasse. [ATTACH]35100[/ATTACH] [ATTACH]35101[/ATTACH] Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Ok takk :) men har hørt at det er mulig å bruke 6 trins kasse fra s6 v8, fungere dette bra eller må jeg ha ei fra 2.2t? :) tenker med Kardang fra v8 også da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Som du ser fra bildene så har CBL og DPH for 2.2T samme utveksling som DGU for 4.2 V8. Og ja, dette kan gå sammen med tilhørende mellomaksel og diff. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Ok :) men sånn som mellomakseo og drivaksler, Kardang på 5 trins og 6trins kasse til 2.2t er de like eller forskjellig? Kan jeg bruke akslinger fra en 5 trins på en 6 trins cbl kasse? :)b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Ja det tror jeg, er samme mellomaksel på 5- og 6-trinns som CBD og CBL. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 ok takk ^^ ser ut som det blir ei 5 trins kasse i første omgang, får heller skaffe ei 6 trins seinere, vanskelig å få tak i også er dem veldig dyre, i forhold til en 5 trins jeg fikk billig ^^ takk for alle Svarene Quattro73 =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Og ja, dette kan gå sammen med tilhørende mellomaksel og diff. For ikke å glemme dette viktige punktet som Quattro73 her så riktig påpeker!!! Girkassen MÅ ha tilhørende bakdiff. Alt det andre som svinghjul, clutch, pedalsett og ombygging av elektronikk i forbindelse med girvelger etc går jeg ut fra du har en plan på:wonder: Er ikke meningen å være sarkastisk men bare opplyse deg om at det er mer jobb enn man tror og denne type jobb trenger planlegging, deleinnkjøp og mye resurce. Er ikke akkurat hjernekirugi dette, men som i hjernekirugi så må man vite hva man skal gjøre, eller så blir alt bare kål. Og en ting til som er min erfaring med slike ombyggninger, det er ikke gjort på en helg! Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 hehe jada er vek kun den delen med ombygging av elektonikken jeg ikke veit, men kjenner noen som kan det, og jeg har garasje hjemme med løftebukk , MASSE tid ^^ og bilen er ikke i dagelig bruk, samt er jeg utdanna mekaniker ^^ men takk for påmindelsen ^^ veit det er mye jobb, men er letter når man ikke er avhengi ab bilen eller stedet man står =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Må man også bytte bremsekraft forsterkeren eller? Skulle hatt en link med ombygginga av el nettet til automaten også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet November 23, 2012 Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Det ligger en forholdvis bra tråd om dette på VACN men er ikke medlem lenger så finner den ikke! Dog var det på S4, men det er jo sak samma! Kan ikke huske det var noe om bytte av "bremsebomben", bremsekraftforsterker eller annet om bremser i den tråden. Men du kan jo lage en lite tråd om drivverksbyttet ditt. Sånt er hyggelig lesning :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg