Gå til innhold

Power i forhold til vekt?

Ranger emnet


Heggis

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Kadett C kommer jo med bakhjulstrekk og.

 

Jeg var jo å prøvde og drifte med 1120 kg og 120 hk, 0-100 på 11? ganske slapp bil, Jeg lå en del sidelengs, og hadde det jævli gøy, men langsvingen på Rudskogen den hadde jeg ikke nok power til..

 

S kombinasjonen på baksvingen fikk jeg nok fart inn i til å få driftet litt de to første svingene, den tredje høyre svingen gikk ikke så bra.

 

Blir spennende å prøve en 218 hk bil på 1450kg? husker ikke helt vekta, BMW 535 fra 85. Den drar greit. Sikkert noen hester på beite der og da :) Tror den skulle gått litt bedre. Kanskje litt slitt kam? har hørt de pleier å bli litt slitt.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Enmas

For å drifte med fremhjulstrekk er vel ikke power så viktig. Har vel mest med teknikk å gjøre.

 

Kadett C kom KUN som bakhjulstrekk ;)

Status Bilpark: Omega 3000 Turbo, Omega 3000, Omega 2,0, Omega 2,6, Rekord E2 2,2i, Rekord E1 2,0S, Rekord D 1,9, Ascona B 2,0S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg testa litt drifte egenskaper med BMW E28 535 på Rudskogen :).. Positivt overrasket.

 

klarte halve langsvingen akkurat med å klutsje bilen ut i 3 giret. Bitte litt til power i motoren, så hadde det vært en drøm.

 

2 giret var også fint å bruke i langsvingen. Men farten ble litt lavere og til slutt hadde jeg brukt opp giret.

 

Jeg hadde for stor rullediameter bak, neste gang skal jeg ha et mindre bakdekk så jeg får litt mere effekt på 3 giret når jeg klutsjer ut. Med litt mere teknikk trening så går sikkert hele langsvingen med bilen sånn som den er nå. Men med litt mere gamp så blir det litt enklere.

 

Klarte å ha en konstant drifte gjennom 3 svinger på baksiden for første gang og :) glise. morro.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Razer

En god ting er også litt for høyt lufttrykk i forhold til det som er vanlig :D

 

kjørte med 40 psi hvertfall da, men framdekkene vrenger seg litt i svingene, irriterende, på veien føles de veldig bra. stive og fine,

 

205/50 15"

 

kanskje det blir bedre med enda høyere dekktrykk?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Enmas

For å drifte med fremhjulstrekk er vel ikke power så viktig. Har vel mest med teknikk å gjøre.

 

Og hvor lett bilen er bak. På min bil kan man clutche i stor fart i stor sving, og få en PEEN og "kontrollert" breisladd uten problem. Min er LETT på baken, og har dårlige vinterdekk ;)

 

MEN; kom kadett C i fwd?

 

EDIT:

hmm.. morty nevnte visst det.

som morty sa

Kadett C kom KUN som bakhjulstrekk

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår