Gå til innhold

Mr.X: Passat 1,9 tdi..prosjekt

Ranger emnet


Mr.X

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge ut en liten tråd om mitt ene prosjet her å da ble det passelaten..

Kjøpte den 6 sep. er en 1,9tdi 98mod gått 298.000. pris 20k..

Ting som var gjort det siste året før jeg kjøpte den var: Byttet alt av forstillings deler, ny regreim, nytt batteri,byttet bremser bak.

Dette er alt gjort hos merke forhandler da det var en eldre dame som har hatt bilen..

Bilen far gått i finnmark hele sitt liv og er derfor nesten rustfri.(ingen salting av veier i finnmark)

 

Bilprisene ligger jo også litt høyere her oppe så synes denne var billig i forhold til mye annet..

Det som var problemet når jeg kjøpte den var at motor dro ikke noe serlig før 3500rpm, sommerdekk var veldig dårlig,motor slo ofte over i nød tanklokk åpnes ikke på bryteren.

Bilen hadde vært inne på vag å ho hadde fått beskje om gåen turbo og kansje gåen styreenhet. måtte bytte turbo først noe som om seg på 15-20k.

 

Men sjekket opp hva det ville koste å bytte turbo og fant ut at det ville koste meg litt over 3k så kjøpte bilen..

 

Begynte etter vært å skru litt på den for å finne ut hva som er feil å ble litt forvirret av vakumsystemet til turboen da jeg aldri hadde sett dette før, var bare vant til det vanilge sytemet. Men etter litt lesing fant jeg ut at det var ikke noe vanskelig.

Begynte å sjekke over slanger å fant ut at alle koblins slangene var morene og en hadde løsnet mellom motor og torpedovegg.

Byttet alle slangene å bilen gikk helt ok.

 

 

Ting som er gjort med anlegg:

Byttet ut alt av høytalere i dørene framme og bak, satt inn lanzar 6 1/2 komponent sett.

Satt inn kasse med 2x12" bak,ekstra batteri fra stinger,2 forsterkere, skjerm fra sony.

 

Utvendig har jeg:

Byttet fra 15" til 16" felger, satt på 3x1000m som er lakert i bilens farge, xenon i alt av lys.

 

ting som skal gjøres:

Bygge ny kasse til subbene da denne er til noen andre subber og lage plass til forsterkerene, bytte eksos,få tak i 17" til sommer dekk,finne ut hvorfor ikke tanklokk går opp og kansje fikkle litt med motoren,sette inn batteri seperator.. tør ikke si så mye mere da jeg er arbeidsledig akurat nå å har ikke akurat så mye penger å legge i bilen..

[ATTACH]34897[/ATTACH]

høytalere bak

[ATTACH]34898[/ATTACH]

ca 400m slette men var mye dritt på lykter så kunne lyst bedre.

[ATTACH]34900[/ATTACH]

[ATTACH]34901[/ATTACH]

[ATTACH]34899[/ATTACH]

post-420-13804854626514_thumb.jpg

post-420-13804854626627_thumb.jpg

post-420-13804854626669_thumb.jpg

post-420-13804854626706_thumb.jpg

post-420-13804854626779_thumb.jpg

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Blir vel ikke så mye som skjer resten av det her året. Får se om æ får skiftet dysespisser.

Så røyk jo gasswieren i går, fikk nu tatt den ut men fy fan kor trangt det var. man fått byttet ut wieren så må bare få den på plass igjen nu..

 

Men det som er planen nå i nærmeste tiden med bilen er å bygge ny subasse til bilen som passer til bilen. men plass til batterier i eget rom i kassen og prøve å få det pent med kabler å kondensatorer..

Så felt inn forsterkerene i kassen så alt av anlegg bak er festet til den, da er det bare å kobble av strøm og signalkabler å løfte ut alt vis man trenger plass.

 

Så vurderer æ å bytte ut høytalerene framme i dørene til noe råere, har lanzar opti serien nå å dem var jo bra men dem bygynner å bli gammel å sliten. Dem er vel over 10 år nu å teknologien har kommet langt på dem årene.

Så blir nok å sette noe nytt framme i dørene, bak så får dem bare stå. Spiller så skjelden men høytalerene bak på å dem hollder jo i masse vis.

Så blir æ kansje å kjøpe en panserforlenger så man får mere bad lock på fronten..

 

Blir nok ikke så mye mere før nærmere sommeren må jo ha litt penger til å bruke på scooteren også så man kan være på fjelle i vinter.

 

Men ser det står Bosted:Namsos på deg, er du fra namsos???

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Fikk feil på bilen for litt over 1 måned siden å den var ikke lett å finne. Bilen ble mere og mere tung å få start på, så til slutt startet den kun når man slepte den i gang.

Men når den startet gikk motoren fint..

Fikk opp felkode 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent....

 

koblet slangene fra filtere rett til en dunk med diesel og byttet filtere for å være sikker men det var ingen forskjell.

Sjekket registere at det var rett.

byttet dysespissene.

Målte komp på motoren.

Sjekket gløde systemet.

Gikk over alt av dieselslanger .

Så fikk æ en ordentelig kabel til vag-com

Da gikk jeg inn med vag-com for å sjekke tennngen men når jeg trykket meg inn på block 000 så stoppet bilen.

Prøvde dette flere ganger å det samme skjedde.

Så jeg ga opp og tok kontakt vw forhandleren å dem var nok så sikker på at det nok var dieselpumpa som hadde tatt kveld.

Så bestlte mæ en nyoverhalt pumpe å satt den inn og bilen startet..

Å nå kom man seg inn å fikk justert tenninga også...

Var bra fornøyd når man omsider hadde fått bilen på veien igjen men det tok en brå slutt.

På første turen med bilen slo den seg vrang og stoppet å vlle ikke starte igjen. så slepte vi den i gang å jeg kjørte hjem med den.

Men da virket det ut som om den av og til ikke tente rett på alle syl...

Så når jeg om hjem koblet jeg opp vag-comen og samme feilkode om opp.

gikk inn å sjekket tennng og den var rett.

Tok å sjekket at regstere sto rett å det gjore det.. Så jeg lot den bare stå.

Men den sto ltt veien der jeg parkerte den så jeg å en kompis fant ut at vi skulle flytte den men åpnet nu pansere for å kikke litt å kompisen min satte seg blen å tok av håndbrekke å bilen trilte litt men den sto i gir så man hørte motoren gikk litt rundt men når motoren ble revet litt rundt den gale veien så det ut som at ikke registere gikk rundt.

Så tok å satte skralla på veva å prøvde å surre rundt motoren å da gikk regstere rundt.

Da begynte æ å lure på ka æ hadde fått mæ siden æ var sikker på at det ikke gikk rundt når den trilla.

Men satt skralla på hjulet til diesel pumpen å satt bilen i gir så prøvde æ å dreie motoren rundt å da gikk motoren litt rundt men når den stoppet gikk enda det ann å vri registere ett stykke...

 

Så det viste seg at på regsterhjulet på veiva var stoppe sporet bltt slitt helt vekk....

 

[ATTACH]39743[/ATTACH]

post-420-13804855195294_thumb.jpg

Endret av Mr.X

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår