Gå til innhold

Styrestraum til 1000-metringar?

Ranger emnet


Paskrede

Anbefalte innlegg

Montert opp et par brukandes lykter, så skulle eg til å koble desse til, tenkte eg skulle ta styrestraumen frå inne i bilen ved rattet. Har no sete med ei haynes bok og spekulert meg blå på heile greia.:confused:

Korleis vil det vere å ta styrestraum frå rett bak pæra?, om ein klypper ledningen og skjøytar på ein straumstelar, for så å fylle rundt med sillikon?

 

Om dette fungerar, raud eller gul ledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det H4 på bilen din? Hvilke frager du har vet jeg ikke men kanskje bildet under kan hjelpe deg? Ikke bruk silikon i bilsammenheng.

Uansett går det fint å hente styrestrøm fra hovedlyktene men du bør ha bryter inni bilen slik at du kan slå de av og på.

 

H4-H7.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik gjorde jeg det på de innfelte langlysene på jettaen til kompisen min:

(Jeg kan desverre ikke supplementere med tegninger nå)

 

1: Jeg koblet opp lyktene fysisk, og koblet jordledningen til chassiset

2: Jeg koblet et lysstyringsrelé med:

- Jord

- Kabler ut til lysene

- Strøm fra batteriet (med sikring på)

- Styrestrøm

(Altså, et helt vanlig lysstyringsrelé)

3: Jeg "tjuv"koblet meg på strømkabelen til langlysetH4 pæren hans, og brukte det som styrestrøm til lysstyringsreléet.

 

Dermed, vil langlysene fungere som styrestrøm for ekstralysene!

Jeg vet ikke om det var dette du var ute etter, menmen..

 

Irring vil ikke fremkomme dersom du isolerer kablene ordentlig, gjerne med doble krympestrømper! :)

 

- Nå som jeg har skrevet ferdig ser jeg at jeg i teorien bare kopierte Quattros innlegg.. :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår