Quattro73 Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Motorolje på (topp)boltene er bedre, kopperpasta er skadelig å få i motoroljen ;) Kopperpasta på eksosboltene. Steg 2 som jeg skriver over er bare for at alle boltene skal ha likt utgangspunkt før man går videre, for om man tighter alle boltene 40 Nm og etterpå kjenner på de man begynte med så er de mye løsere enn resten... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 motorolje må jeg også kjøpe+ kjøleveske :P Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Har sett mange som tighter 180º på slutten istedet for to ganger 90º, mange guider sier det og, men jeg personlig foretrekker 2x90º, bare pga at de siste gradene har mye moment (kan sikkert stemme med 113), så blir litt lettere med 90º omgangen. Om det ikke ligger en lapp med tiltrekningsmønster i pakken til toppakning eller boltene (lå en i hver på min) så skriv ut en eller ta med pcen:P selv om det virker enkelt så går det fort i surr... Jeg satt på kammen etter toppen var ferdig montert forrige gang, så satte jeg kammen på i riktig posisjon i forhold til veiv etterpå (første gang jeg gjorde det på en motor uten ventilklaring, synes det var tryggere slik) Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 tar med pc'n i garasjen(gratis nett :P ) tenkte også og skru til kammen til slutt, så blir det litt lettere hverfall :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg