MacGyver93 Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 hm, har jo aftermarket bensinpumpe på mersja, og den er skrudd i motorrommet, kan dette også være en løsning dA? Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2012 Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Ikke om den er beregnet for innsprut-motor, gir da alt for høyt trykk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 tenkte mer på plasseringen :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2012 Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Åja :) Jo, kan meget gjerne ha den i motorrommet, da såfremt det er en sugepumpe. Noen pumper må stå under "tanknivå" for å fungere. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 biltema hadde kun pumper som ga 0,10 bar og 6-8 bar, så var ingenting som passet:P Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2012 Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Carter har pumper beregnet for forgasser, leverer også nok til 2xDCOE og 300 hk. Disse må stå under tanknivå, leveres med gummioppheng slik at lyd ikke forplanter seg til bilen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2012 Rapporter Share Skrevet November 14, 2012 Sjekket og ser Biltema har pumper som leverer ca 0.3 bar, kan brukes men ville brukt regulator i tillegg. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 hmm, er det 113Nm på topp og 21 på kamklavene? :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 20 Nm på kamklavene ja, men hvor har du 113 Nm fra? Og husk, lobene på syl 1 pekende oppover og veiv i ØD når kam monteres, alternativt ingen stempler på topp :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Om det er stekkboltene du tenker på så er det 40 Nm, 60 Nm så 90 + 90 grader. tiltrekkingsrekkefølge for 10v på bildet under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 først skal alle skrues til med 40nm, så skal alle skrues til med 60 nm så 180 grader rundt til? :) correct me if i'm wrong Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 (endret) Korreksjonen... Steg 1: Tighte en og en bolt til 40 Nm, tightes selvsagt i tiltrekkingsmønster Steg 2: Løsne en og en bolt (ca 1/4 omdr) for så å igjen å tighte den til 40 Nm, altså tighte til 40 Nm før du gjør det samme med neste bolt. Steg 3: Tighte en og en bolt til 60 Nm, som alltid følger man tiltrekkingsrekkefølgen :) Steg 4: Tighte (fortsatt i mønster) 90 grader til på hver bolt. Steg 5: Tighte (fortsatt i mønster) nye 90 grader på hver bolt. Ferdig :) Endret Desember 26, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 tusen takk :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 Bare hyggelig :) Husk nye bolter, ny toppakning og smurte bolter :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2012 jupp, skal bestille strekkbolter og kjøpe kopperpasta, toppakning har jeg liggende :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.