Gå til innhold

Endring på E30 i 1986/1987

Ranger emnet


pjotr

Anbefalte innlegg

Ser at det kom en endring i 1987 (?), hvor E30 320i fikk økt antall hester fra 125 til 129. Samtidig ser jeg (iflg. http://www.bmwguiden.no/statisk.php?id=modellguide_e30) at forbruket gikk opp (fra 0,96 (fram til 1986), og til 1,08 (f.o.m. 1987)) samtidig som akselrasjon (0-100 km/h) ble redusert fra 10,4 s til 10,6.

 

Spørsmålet mitt er derfor følgende: Hvis motorytelsen ble redusert, hvordan har det seg at prestasjonene (tilsynelatende) ble værre? Var det en endring i egenvekten på bilen, eller noe i den duren?

 

Hva ble forandret på motoren? Er en ´85-mod. dårligere enn en ´87-mod? Hvilke andre endringer skjedde på denne tiden?

blablabla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver jo selv at ytelsene gikk fra 125 til 129, noe som vel ikke er å redusere ytelsen?

Ellers så er vel den største forandringen den nye frontspoileren og støtfangere i plast istedet for krom. Jeg tror endringen skjedde i 9. månde 1986.. muulig jeg tar feil :)

 

mvh kroffer

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det eg har lært gikk ytelsen fra 129 til 136 i 9mnd 1987.

 

De utvendige forandringene ble, fangere i plast (annet design), linselykter foran, "liggende" ryggelys (høyere baklykter), andre ratt og litt andre småting. Tror noen av modellene fikk andre bremser og, men det har eg ikkje for meg no.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kroffer

du skriver jo selv at ytelsene gikk fra 125 til 129, noe som vel ikke er å redusere ytelsen?

 

En liten trykkfeil der ja, men selv om hestekreftene gikk opp fra 125 til 129, gikk tydeligvis prestasjonene ned? Var det en nedgang i kg/hk?

 

Hvor mye bedre er forresten linselysene kontra de som var før linselysene?

blablabla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pjotr

 

En liten trykkfeil der ja, men selv om hestekreftene gikk opp fra 125 til 129, gikk tydeligvis prestasjonene ned? Var det en nedgang i kg/hk?

 

Hvor mye bedre er forresten linselysene kontra de som var før linselysene?

 

Vet ikke om lysene er bedre, aldri sjekka det... Men det er hvertfal MYE finere (syns jeg)

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

September 1987 ble det forandringer ja.....jeg vet iallefall at katalisatoren kom på også lurer jeg på om bilene gikk fra "series 1" til "series 2" alså forandring på understell.... demper og fjærer separat....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår