KTM-Racing Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Vurderer sterkt å kjøpe meg en Audi S4 stasjonsvogn rundt 92 model.. Turboquattro Men er det vanlige feil på disse? Noe jeg bør se opp for?? Håper på svar.. Siter Audi 90 2.0E 88 KTM EXC 250 2002 www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 det du må se opp for er generell rævkjøring... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 EyeLid har ett poeng. Merkelig nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Har hatt inne 3 forsikringsbiler på jobben nå og alle har hatt de samme feilene, men om det er generelt på S4 vet jeg ikke. Rustne bremseskiver bak og calippere som henger på brekket. Bremseslanger bak. Indre foringer bærearm og stabstag/casterstag foringer. Lekkasje simmering bakkant veivaksel. Automatkasse som slurer. (gjelder kun 1 stk) Feil ved dørlåser og sentrallåsfunksjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 det med sentrallås saken har jeg vel hørt flere nevne når jeg tenker meg om... Generelt er jo rekke 5 turbo bilene noe som holder godt, derfor endel rævkjørte biler fortsatt "holder sammen" - som igjen gjør at du skal være EKSTRA påpasselig. Regn glatt med 30k i rep på en slik en, gjør iallefall jeg. Videre har vel endel hatt problemer med gass etc i airconditionet, danner seg noe muggaktig drit. Turboene KAN være modne for bytte rundt 200 000km også, og så er det en GOD del km snusking på disse... de fleste er jo også fra Tyskland. Faktisk så importerer tyskere bilen hjem igjen da vi i Norge har en god del av disse. EDIT; generelt sett er hvitskilt bilene bedre holdt pga familiefedre etc som har kjøpt disse. Ergo vedlikeholdt generelt annerledes enn varebilene. Finnes 110% unntak av regelen men ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Forsikringen er vel den største feilen på dem. Ellers er det svært lite "svakheter" på en S-Audi i det hele tatt, men som på alle motorsterke biler med 10-12 år fartstid gjelder det å få oversikt over tilstanden på slitedeler så du vet hva du kjøper. Foringer, dempere, bremser, servicehistorikk og reg.reim skift (120' intervall, inkludert vannpumpe), Ladetrykk og tilstand på turboen på 2,2T. Skru av innsugsslangen og kjenn etter slark i turbinen. Oljeforbruk på 92+93 S4 V8 er skummelt. V8 nyere enn det er forbedret utgave og har ikke problemer med det. Servopumpene er kjent for å svette litt, finnes repsett om du leter, styr unna automatkasser på 2,2T utgavene, på V8 utgavene er det ikke noe problem. Drivverket er stort sett umulig å ødelegge, bilene er helgalvanisert så med mindre den har vært skadet finner du ikke rust på dem. Det finnes alt mulig av brukte deler å oppdrive, så kan du skru litt selv har du en kanonbil med mye moro for en latterlig billig penge. Har stått avertert helt ned i 75' for slitne utgaver hvor du må regne med noen tusenlapper og arbeidstimer i rep. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KTM-Racing Skrevet Mars 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Det med sentrallås og bremser som svetter har jeg problemer med på min audi også.. Kanskje noe som audi har problemer med? Men en sånn s4..de går bra? Noe de kan sammenlignes med? Altså av sportsbiler? Satt på med en rs2 engang men dette er vel langt ifra s4 eller hva? Siter Audi 90 2.0E 88 KTM EXC 250 2002 www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 er større turbo og annet innsug etc etc etc på RS2, men tenk deg en S4 som en litt snillere versjon av disse... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KTM-Racing Skrevet Mars 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Men hvorfor stod det porsche på motoren på rs2? Han kompisen min som har rs2 hadde en s4 før det og det sto ikke porsche på den motoren.. Siter Audi 90 2.0E 88 KTM EXC 250 2002 www.bikepics.com/members/ktmexc250/ <---Mine cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 historien bak RS2 var at Audi leverte en Audi S2 til Porsche for litt mer værsting utførelse. Så Porsche har laget endringene på disse bilene i forhold til en original S2. Speil og bremser er jo Porsche deler det også ;) Mulig jeg tar feil, men mener at Cosworth i samarbeid med Quattro Gmbh har småplukket litt på 2.7T som står i RS4 - men jeg kan jo ikke si noe sikkert, da ender man jo bare opp med grinete medlemmer som skjeller en ut på dette forumet... Tidligere konsersjef (eller var det bare sjef for Audi?) Piëch (noe sånt han skrev navnet sitt) er fetter til Porsche familien, så det er noen sterke bånd der. Dette var vel også litt av grunnlaget for at 928(?) var en Porsche med endel Audi deler, da den skulle produseres av Audi fabrikken. Men dette prosjektet ble kjøpt opp helt av Porsche, som selv kun kjøpte motoren fra VAG... så kom 924 og 944 (se på 944, de har "Golf 1 & 2" dørhåndtak, med VAG logo på bakside) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 S4 går vel ikke så kanonbra. Mener den drar 0-100 på ca 8sek. 230hk. Bra for en såpass stor bil, men Celica`n min gjorde 0-100 ørlitte granne tregere (8,2) og jeg oppfattet ikke akkurat den som noen ræserbil. Men 2.2T har jævlig mye penere lyd enn Celica`N :( Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 er det ikke 6,8 230hk/350Nm ? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by EyeLid Mulig jeg tar feil, men mener at Cosworth i samarbeid med Quattro Gmbh har småplukket litt på 2.7T som står i RS4 - men jeg kan jo ikke si noe sikkert, da ender man jo bare opp med grinete medlemmer som skjeller en ut på dette forumet... Dette var vel også litt av grunnlaget for at 928(?) var en Porsche med endel Audi deler, da den skulle produseres av Audi fabrikken. Men dette prosjektet ble kjøpt opp helt av Porsche, som selv kun kjøpte motoren fra VAG... så kom 924 og 944 (se på 944, de har "Golf 1 & 2" dørhåndtak, med VAG logo på bakside) Det er vel sånn at ene halvdelen av cosworth, altså cosworth technology er eiet av audi og disse har "mekket" litt på 2.7T'en i rs4. eller er jeg ute å svimler litt nå?:) og har ikke ihvertfall noen porche 944 audi femmere stående i seg? Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 jeg kan ikke porsche utenom at jeg vet det er pene biler :D Men tror det kun er levert 4, 4 med turbo og 8 er 924/928/944 bilene... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Feil på S4 er stort sett menneskelige, dvs rompekjøring. Og luftmassemåler. rs2 har annet innsug, kammer, dyser, ex.mani, turbo, eksos, IC og motorstyring. Cosworth har laget toppene til rs4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.