Gå til innhold

mk3 - fusker..?

Ranger emnet


Bolf1

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg nylig en mk3 1.8 gl. Bilen funket fint når jeg kjøpte den og var på vei hjem igjen, og neste dag så sjekket jeg litt rundt oppe i motorrommet og der sjekket jeg plugger, pluggledninger og luftfilter.

Plugger og ledninger var bra, men luftfilteret så ikke ut som hadde vært byttet på 100 år. Det var alt effektanlegg på bilen, så jeg kjøpte meg da et power filter.

 

Eneste problemet eieren selv viste om bilen var at om man klarte å kvele bilen, så kunne det bli noe problematisk å få start på den igjen med en gang, altså at jeg måtte la bilen roe seg litt før jeg prøvde å starte den igjen. og Problemet er nå at bilen driver å fusker på tomgang og når jeg kjører i lavere fart. Når den står på tomgang så ruser bilen seg selv, og om jeg gir gass da så dør den nesten ut. Når jeg kjører sakte så hender det ofte at den driver å fusker, sånn at den nesten dør, og da må jeg bare fortsette å gi bånn gass for at den ikke skal dø ut, eller så må jeg trå inn clutchen.

 

Noen som har forslag på hva problemet kan være? Bilen har heller ikke gått veldig langt. Rundt 190 tusen og er akkurat eu-ok for 2 år.

 

Men det jeg selv tror er problemet er at enten at den suger falsk luft et sted, får for mye eller for lite bensin på en eller annen måte, eller luftmengdemåleren.

 

 

mvh Tommy

"Belief creates the actual fact"

- William James

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligste feil ved ujevn tomgang på Golf3 er vakuumlekkasje,

enten i vakuumslangen som går fra innsugsmanifold til bremseforsterker, eller gummiflensen under "forgasseren".

Sjekk dette først.

 

 

En annen vanlig feil er sprek i coil slik at gnisten går til jord i stedet for til fordeler og plugger.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår