Gå til innhold

Bolf1

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bolf1

  • Bursdag 08/14/1993

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    mk3
  • Biltype (eks Audi)
    Golf
  • Årsmodell (eks 1995)
    94
  • Motor (eks 1.6)
    1.6

Contact Methods

  • Bosted
    Ulefoss

Bolf1's Achievements

  1. Ser ut som at ting har stoppet opp? Har lest igjennom hele tråden og jeg må si at pågangsmot ikke er problemet her :p Håper du starter opp igjen snart!
  2. Ja, og bilen foran fikk ikke en skramme :p Ja, den var hellakkert og påkostet bort i mot 50 tusen. Null rust, ingen riper eller noe som helst noen vei.
  3. For knappe 1 m�nede siden s� fant jeg dr�mmebilen, og denne m�tte jeg ha. Ringte vedkommende og jeg kunne komme samme dagen. Forn�yd var jeg n�r jeg cruiset hjem og fikk ganske s� mange lange blikk. Litt etter litt p�kostet jeg bilen originalt vr6 innteri�r, nye gulvtepper og deksler, da det gamle var beiget. Kostet p� skikkelig voks, renset hele bilen, 2 ganger kj�pte jeg nye sommerfelger og fant da ogs� til slutt felgene jeg ville ha. Forn�yd cruiset jeg rundt i bilen i en m�neds tid, og tiden for � finne seg leilighet n�rmet seg. En dag s� var fruen p� nettet for � kikke, og der fant hun en leilighet hun ville se p�. Vi ringte og avtalte en visning bare 2 timer etter at hun hadde ringt. Ut i bilen og avg�rde dro vi, uvitende om hva som hadde oss i vente. Etter en 20 mintutters tid p� veien s� l� det en traktor fremfor oss, som laget en t�rlig stor k�. Til slutt s� kj�rte den inn p� en rasteplass, br�tt s� var det en bil som br�stoppet 3 biler lengre fremme. Jeg rakk p� millimeteren � stoppe f�r jeg dyltet borte i bilen foran meg, og jeg kjente en god lettelse. *BOM* der kom det en bil rett inn i rumpa p� bilen som skyvde meg inn i bilen foran som foresaket en kjedekollisjon, hvor det var 5 biler tilsammen som var innblandet. Det var en danske som uoppmerksomt kikket ut av sideruten sin i det han smalt inn i bilen min bakfra. Det er jo meget standard det, at n�r man f�rst klarer � anskaffe seg noe man leter lenge etter at det g�r i stykker. Her er noen bilder av bilen f�r og etter den lille kollisjonen: F�rste felgene jeg handlet til bilen, bygget for mye ut. S� endte med at jeg solgte de. [ATTACH]39850[/ATTACH] Felgene jeg til slutt falt p�. [ATTACH]39849[/ATTACH] [ATTACH]39853[/ATTACH] [ATTACH]39851[/ATTACH] [ATTACH]39852[/ATTACH] Så da er det bare å vente på forsikringspengene å begynne på noe nytt. Er denne gangen faktisk litt usikker på om det blir en mk2 eller mk3. Og jeg er igrun veldig spent på hvor mye det faktisk er jeg får igjen for bilen? Noen ideer? :)
  4. Hei! Har egentlig aldri vært borti automatkasser på eldre vw maskiner. Er en vr6 med automatkasse noe å ha på? Er det bra girkasser? Eller er det sånn at jeg kommer til å bruke mer tid og penger på å skru enn kjøring?
  5. Bmw e39 520ia 1996 mod selges/byttes. Mye påkostet de siste månedene: - Vannpumpe - Radiator - Temphus - Termostat - Dynamo - Batteri - 4 nye sommerdekk - angel eyes - 19" asa felger - hjullager h/f - og noen foringer i bakstillinga. Bilen har gått 230.000, det finnes rust, men ikke av farlig sort. Den er EU-ok i 1 år til, men har bare rullet 8-9 tusen siden siste eu-godkjenning. Prisantydning er hbo 25.000,- Eller byttes i golf 2 eller 3 til tilsvarende pris. Kontakt via telefon: 90412419.
  6. Som titlen sier; Går mk3 gt/gti setene over på mk2? Eller må det en hel del modifisering til?
  7. Bolf1

    mk3 - fusker..?

    Hei. Kjøpte meg nylig en mk3 1.8 gl. Bilen funket fint når jeg kjøpte den og var på vei hjem igjen, og neste dag så sjekket jeg litt rundt oppe i motorrommet og der sjekket jeg plugger, pluggledninger og luftfilter. Plugger og ledninger var bra, men luftfilteret så ikke ut som hadde vært byttet på 100 år. Det var alt effektanlegg på bilen, så jeg kjøpte meg da et power filter. Eneste problemet eieren selv viste om bilen var at om man klarte å kvele bilen, så kunne det bli noe problematisk å få start på den igjen med en gang, altså at jeg måtte la bilen roe seg litt før jeg prøvde å starte den igjen. og Problemet er nå at bilen driver å fusker på tomgang og når jeg kjører i lavere fart. Når den står på tomgang så ruser bilen seg selv, og om jeg gir gass da så dør den nesten ut. Når jeg kjører sakte så hender det ofte at den driver å fusker, sånn at den nesten dør, og da må jeg bare fortsette å gi bånn gass for at den ikke skal dø ut, eller så må jeg trå inn clutchen. Noen som har forslag på hva problemet kan være? Bilen har heller ikke gått veldig langt. Rundt 190 tusen og er akkurat eu-ok for 2 år. Men det jeg selv tror er problemet er at enten at den suger falsk luft et sted, får for mye eller for lite bensin på en eller annen måte, eller luftmengdemåleren. mvh Tommy
  8. Hei! Kjøpt meg for noen dager siden en golf 3 som er eu godkjent i 2 år. Problemet er at senkesettet ble montert før forrige eier kjøpte bilen, og det vognkortet han fikk med før han fikk nytt stod det at senkesettet var godkjent i vognkortet, og da tenkte ikke han mere over det. Så fikk han tilsendt nytt og la det bare i dashbordet. Så kom jeg og skulle handle denne bilen, og jeg kikket nøye igjennom vognkortet og der står det nå ingenting om at den er godkjent senket. Og han fyren jeg kjøpte bilen av kan virkelig ikke skru, så han hadde selv fått bilen eu godkjent slik den står nå, og det er med senk. Og dette syntest jeg var veldig rart, så jeg dro opp til biltilsynet for å be de sjekke i sin database om det faktisk stod at dette var godkjent, og de kunne ikke finne noe. Så tok jeg kontakt med verkstedet hvor bilen ble eu godkjent, og de hadde heller ikke skrevet noen merknader. Da ringte jeg forrige eier som da ga meg nummeret til han som han hadde kjøpt bilen av, og jeg ringte. Jeg forklarte situasjonen og han sier at han godkjente senkesettet i vognkortet. Så han skjønte ikke helt det her. Men det er nå rart at han fikk bilen godkjent med senk uten blant annet Tüv papirer og uten at det står i nåverende vognkort? Kan dette bare være en simpel glipp, eller hva? Fordi er litt kjedelig om jeg alt må påkoste bilen MINIMUM 2000 kroner for godkjenning. Er ikke særlig keen på å bli stoppet siden de er helt nazi på slikt her jeg bor. Noen forslag??
  9. Hm.. men med skjørtebank så hadde du vel virkelig merket det? Han skal tross alt kjøre 4 og en halv time for å møte meg. Tror ikke han hadde kjørt en bil med skjørtebank da? Og da skal den vel mer enn å tikke litt.
  10. Det har jeg ingen formeninger om, for å være ærlig.
  11. Bilen er en 2000 mod 1.4 L. men ventilløfterene, hvor mye vil det eventuelt koste meg? Altså bare delen, bytte den får jeg ordna. Fordi jeg har hørt at det kan være den, men også det at den trenger en tykkere olje.
  12. Hei! Nå har jeg funnet meg en golf 4 jeg gjerne kunne tenkt meg å handle. Motoren ble overhalt på 240 tusen og har nå gått 248, men det kommer en tikking fra motoren og han viste ikke hva det kunne komme av, men han trodde det kunne være ventiler. Ellers er den fin for rust, litt matt i fargen, men ellers fin. Ratt, giring og clutch var bra på den. Jeg kunne få bilen for 20 tusen fordi han trengte å kvitte seg med denne av økonomiske grunner. Kan dere på forhånd si om dette er et bra, eller dårlig kjøp? Burde jeg prute mer siden denne tikkingen er av ukjente grunner? Og jeg har bedt han om å sende meg bilder av kanaler, skjermer, hjulbuer, dempertårn, dørhengsler, bakluke, interiør, dashbordet når bilen står på tomgang for å se om det er feilmeldinger og under. Har også spurt om hvordan bremsene er, håndbrekket og bremseskjold. Om alt dette er bra på bilen, er det et godt kjøp? Fordi jeg er student selv og økonomien min rår ikke så langt, så jeg er litt redd for et bomkjøp. Siden det også er 5 timer 1 vei for meg å kjøre liksom. Setter pris på gode råd og svar! mvh Tommy
  13. Hei! Da skal jeg igjen handle meg en golf 3, prøve å ikke gjøre et bomkjøp. Har hatt golf tidligere så jeg vet da noe, men hva burde jeg kikke etter i forhold til hva som kan kjøpes og IKKE skal kjøpes? Det er en 92 mod 1,6 L og gått 192. På bildene ser den veldig fin og clean ut, noe rust er det, men ser bare ut som overflate og han sier det selv at det bare er overflate. Bilen er også eu godkjent frem til 2014.
  14. Da var bilde lagt ut, vanskelig å få bilde inne i selve kassen, men om du søker på "cadence beast 10"" så får du et bilde av membranen også!
  15. Kan stemme det. Det er en gummi greie som er rundt basseren, er usikker på om denne da er en del av subben eller ikke ;S Er litt redd for å ta i :S
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår