Swefty Skrevet Oktober 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 (endret) Bilen min starter ikke!!! - Bilen min har stått stille en ukes tid uten og bli kjørt. Det var lite bensin på tanken, så fylte 20 liter på tanken etter noen misslykka forsøk. Verdt å nevne at det har regnet en del. Har tidligere tatt startproblemer, men den har alltid tent. Ved tidligere problemer har den vært sur på tomgang, og sluknet. Ved gass, har den holdt seg våken. - Opplevd en del fusking ved gasspådrag, samt smellelyd fra potta tidligere. Legg merke til at den ikke alltid fusker, mest etter regnvær og lite bensin på tanken... - Finnes det et bra og ikke altfor dyrt verksted i Oslo som kan sjekke ut hvorfor bilen min ikke starter, og finne ut hvorfor den har oppført seg rart i det siste? Er også åpen for privat mekaniker som vil komme og titte på den? Jeg betaler godt nok. HJEELP, har lite peiling på bil....! Endret Oktober 3, 2012 av Swefty Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Oktober 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Dette høres litt ut som ettertenning. sjekk, rotor og fordelerlokk. kan lønne seg å sjekke plugger samtidig. opplevde fukt i fordelerlokket på min, og da nekter den å starte. kun ettertenning. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Om den er helt død nå, så ville jeg sjekket slangen fra belgen til tomgangsregulator, den detter lett av fra belgen ved tilbakeslag typisk det man kan få når bilen er tom for bensin eller ved feiltenning. Høres ut som tenningsanlegget ditt en service, da blir de slik som du beskriver. Stikk handa under innsug og kjenn etter løse slanger(ca 15-20 mm diameter). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swefty Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 (endret) Hehe kanskje dumt spørsmål, men... Hvor er innsug? Og vil bensinen jeg fylte på renne ut hvis den slangen har dettet ut? Jeg skal ha bilen på verksted , så de får feilsøke... Kan nevne noe av det dere har sagt, takk ! Endret Oktober 3, 2012 av Swefty Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2012 Bensina vil ikkje renne ut, men motoren vil få mye falskluft og ikkje få nok bensin. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg