Gå til innhold

Hjelp til å rette opp feil etter eu kontroll

Ranger emnet


The Passat King

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ganske ny i bil verden, kjøpte min første bil i mars en Passat 1,9l tdi. Den går som ei klokke, men etter å ha hatt den på eukontroll kom det opp to punkter til slutt på regningen, ikke noe jeg må fikse, men to tips, og det var at kjølevesken frøs ved -15.. og det er litt dumt her i kalde Norge.... og det andre var at turboen lakk på utlufta.

 

Jeg er helt grønn på dette her så har tenkt å fikse det med kjøleveska først å se hvordan det går xD jeg skjekket beholderen og der var kjøleveska ca 2cm under min på beholderen, er det bare å fylle på med kjøleveske eller kan jeg kjøpe den ferdig utblanede som er på biltema? Det er utført longlife service på bilen med olja, så regner med det gjelder resten å? noen som vet om det står noen sted?

 

Link til ferdig blandet froskveska på biltema...

http://biltema.no/no/Bilpleie/Spylervaske-og-Frostvaske/Frostvaske-Longlife-ferdigblandet-36705/

 

Mvh Jørgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt tapp av litt først, 2-3 liter gjerne, og fyll opp slik Mondeo skriver.

 

Vær litt obs når du kjøper ny frostvæske, ikke alt kan blandes... --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/296770-kjoleveske-golf-2-forvirret.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke tappe av alt, men du gjør heller ikke noe feil om du gjør det. Normalt er termostathuset det laveste punktet, skrur du av dette så blir det temmelig tomt ;) På noen er det også tappekran på radiatoren.

Kjølevæsken skal også skiftes minst hvert 5. år, kan derfor være like greit å tappe av alt og fylle på ny.

Tipper du har G12, G30 eller G40 på din, rødfarget. G30 LongLife får du på Hellanor, eller kjøp på Møller. Konsentrat blandes 50:50 med avionisert vann/batterivann

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få det ut.... Longlife-olje med tilhørende LL-skiftintervaller er noe skikkelig møkk! Bruk heller billigere olje og bytt dobbelt eller tredobbelt så ofte. Da unngår du problemene mange andre har, spesielt på sine turbobiler ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår