ostepopp94 Skrevet September 30, 2012 Rapporter Share Skrevet September 30, 2012 Har en Astra F 1,8 16v motor jeg har sotte over i bilen min der det sto en 1,6 8v Forgassermotor. Har fått på ledningsnettet og alt, men vil ikke starte. Den får bensin inn på dysegaleriet, men det kommer ikke noe ut på returen. Hjernen og alt som fulgte med motoren er sotte inn, så skal ikke være noe på det trur jeg. Motorlampen blinker når jeg slår på tenningen også, men når jeg vrir om nøkkelen så går motoren rundt, og starter hvis jeg peisa på me litt startgass. Noen ideer om hva problemet kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 30, 2012 Rapporter Share Skrevet September 30, 2012 Startsperren som slår inn, dvs av bilen ikke godtar nøkkelen. Det som er problemet er at du har hentet hjerne fra en bil som har startsperre og da må du enten få programert de nøklene du har mot den eller skifte tenningslåsen og nøkkelleser til den som satt i bilen du tok motoren fra. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ostepopp94 Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Ok, men tror også at det kan ha noe med at bensinpompen som står i er fra forgassermotoren, skal ta å sett i pompa fra spruten æ : ) Hva må jeg gjøre for å få omprogramert nøkkelen? Ta med nøkkelen som "tilhører" hjernen, og nøkkelen til bilen æ har sotte motoren i å fær på opel-verkstedet ? ; ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ostepopp94 Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2012 Fant du av problemet, var bare å bytte om bensinpumpen, den som sto i var i fra forgassermotoren så den gir ikke det trykke motoren skal ha... : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ostepopp94 Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2012 Nu som alt er på plass, fått flyttet over fjerbeinene, fått på radiator og alt rask, vil han ikke starte... Den funket kjempebra når vi byttet pumpa, men har en liten fjern anelse om at kansje det kan være sikringen, for den er i fra gasser-motoren. At jeg da tar den som tilhører spruten... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg