labansatan Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Hei Har en A4 98-modell hvor oljelampa blinker rødt og piper i 3-4 sekunder for så å gi seg. Av og til må jeg stoppe og skru av og på bilen for at den skal slutte å lyse. Dette skjer kun hvis jeg har kjørt opp veldig lange og bratte bakker. Første gang dette skjedde var når jeg byttet termostat og fikk en termostat som ikke fungerte og motoren gikk varm (over 90 grader). Etter å ha byttet ut den termostaten ligger temperaturen alltid på 90 grader og den virker til å fungere. Men oljelampe blinker fortsatt av og til ved høy belastning... Hva tror dere er årsaken til oppførselen til oljelampa? Kan man lese av gamle feilmeldinger med en VAGCOM på verksted eller må en varsellampe lyse samtidig som man kobler til VAGCOM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Begynner med det enkleste først. Å skifte oljetrykksbryteren. Er det nok olje på bilen da? Og er den skiftet regelmessig? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
labansatan Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Takk for svar! Har nok olje og olje+filter blir byttet hvert år så tror ikke det er der problemet ligger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Når oljen blir varm blir den tynnere og dermed blir oljetrykket lavere. Mål oljetrykket ditt, tipper det er farlig lavt. Er det en 1.8T? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Kjent problem med tett oljesil på 1.8 T Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Kjent problem med tett oljesil på 1.8 T Forekommer en del og grunnen er elendig olje samt alt for sjeldne oljeskift, noe som også forkorter levetiden på snurra. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Jepp, folk er altfor sløve med oljeskiftet, de fleste jeg kjenner fyller bare etter så jeg skal le den dagen bilen havarerer for da stiller ikke jeg opp med verktøy. Sorry for litt ot men :blunk: Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
labansatan Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Er en vanlig 1,8 uten turbo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 27, 2012 Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 Begynn hvertfall med å måle oljetrykket ditt når motoren er godt gjennomvarm. Med VAG-COM kan man lese ut lagrede feilkoder, "bagatellfeil" blir slettet hver gang tenningen skrues av. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg