Anders-Audi-ABT Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Hei, har nylig kjøpt meg en audi s6 som det er rundt 260hk, som jeg har planer om å få rundt 350-400 hk, har noen tips om åssen forstilings deler man skal kjøpe som tåler påkjenningen, samt åssen oljefilter burde man bruke orginalt eller noe annet som er bedre? Hva tåler driverket før det går til helvete? Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Drivverket holder så lenge du bruker hodet når du kjører :) Kjøp oljefilter (Bosch) på Møller, koster ikke mer der enn noe annet sted. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Ok takk :) trenger også endeledd og bærearmer, hvor burde jeg kjøpe det? Er norskebildelesenter bra eller? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 NBS sine deler er nok ok. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet September 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 Ok takk :) men sånn ca hvor mye hester kan man dra ut av disse bilene uten at man ødelegger org motoren eller lager veldig stor slitasje på motoren eller girkasse og driveek (auromat) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 27, 2012 Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 Motoren tåler ~500 hk, alt etter hvordan du behandler den. Husk at ved normal kjøring så trekker man like mye effekt ut av motoren, uansett om den er god for 100 eller 500 hk ;) Belastningen på drivverket blir også den samme, Siden du har automatkasse så blir jeg noe (en hel del) mer bekymret for den. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 27, 2012 Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 Litt her som gjerne er av interesse --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/64039-2-1-2-2t-og-spm-ang-effekt-og-muligheter.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet September 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 Ok skjønner, lese litt på den linken takk:) Men hvor mye hk ville du ha godt for om du hadde det oppsettet? Tenker på å ikke bytte så øye enda hvertfall, så bruker orginal turbo men blir en stor intercooler på 600x300x100, også blir det en del 3" innsug, samt k&n filter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet September 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 Forresten bil skal ha skiltet og være på veien for det meste :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 27, 2012 Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 Som jeg skrev i den andre tråden, bruker du original turbo så stopper det rundt 270 hk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet September 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Ok skjønner :) så si jeg vil ha rundt 400hk, hva må jeg bytte da? Og hva må jeg gjøre får å få så mye hester, chip, eksos og større insugsslanger? Ble mer regner jeg også med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 28, 2012 Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Da må du i tillegg ha annen turbo, større dyser, MAP og gjerne porte toppen litt. Men automatkassen din bekymrer da. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet September 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Ok skjønner, blir et prosjekt seinere, må nok ha ei annen kasse, men hvor mener du automat kassa vil tåle uten at jeg trenger å beskymre om den? Ikke mer en 260hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 28, 2012 Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Om du vil slippe bekymringer for automatkassen så ta jevnlig service/oljebytte og hold motoren original ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet September 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Ok skjønner :) takk for alle svara :) blei litt klokere :) nå veit jeg hva jeg kan begynne med :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg