Sverre Olsen Hovtun Skrevet September 21, 2012 Rapporter Share Skrevet September 21, 2012 Leste denne artikelen på nett i dag: http://touch.vg.no/article.php?artid=10069183 Eg er 18 og har klasse A tung sykkel. Vill dette si eg må ta A2 mellomtung for og kjøre mellomtung på nyåret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 21, 2012 Rapporter Share Skrevet September 21, 2012 Slik jeg har forstått det må du bare få nytt førerkort hvor det er stemplet A2. Når du da fyller 20 år har du klasse A (tung) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre Olsen Hovtun Skrevet September 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2012 Slik jeg har forstått det må du bare få nytt førerkort hvor det er stemplet A2.Når du da fyller 20 år har du klasse A (tung) Men når det er stemplet A oss meg kan di ikke fjerne den igjen liksom og si eg kunn har a2 og må utvide med ny oppkjøring osv for og få A? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 22, 2012 Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 Du trenger ikke kjøre opp på nytt. Når du er 20 får du klasse A. Frem til da har du det som heter A2. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 23, 2012 Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Hvis du er 18år nå og har klasse A har du ikke tunglappen, du har mellomtung. Leser du litt nøyere på førerkortet ditt så står det nok noe med liten skift om at du kun kan kjøre sykkel med maks 34hk. Må være 20(21) for å kjøre sykkel med over 34hk lovlig. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Titus89 Skrevet Oktober 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Er vel ingenting vi som er over 20 og har hatt klasse A nokre år no treng å tenke på? :) I så tilfelle så er vel heile direktivet bare positivt for ein gangs skyld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solvigen Skrevet Desember 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2012 Dersom du har oppkjøring klasse, enten det er tung eller mellomtung, før disse nye reglene innføres går du under det gamle regelverket. og du får tung-mc når du blir 21/ 2 års "erfaring". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg