Gå til innhold

Montere frontset

rs250

Anbefalte innlegg

dørtrekket må av. Sitter i en skrue bak el/vinduknappen, div skruer rundt trekket i ytterkant, ta godt tak i dekselet rundt håndtaket i overkant å dra som f. De tåler det. Har du sveiverute er det en splint som holden den på plass. Og sist men ikke minst.... 6,5" passer ikke inn. Du må lage en overgang av et slag.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fikk omsider montert frontset også.

6.5" Ga jeg opp (for stor magnet så de bygget for mye), men fikk montert noen 5.25" med mindre magnet.

Trekke nye kabler gadd jeg ikke tenke på en gang...

Fikk også montert delefilter og diskant (tweeter):

tweet1.jpg

Fikk tatt litt mye lim så det tøt ut på sidene :( ellers hadde det sett ganske profesjonelt ut :D

tweet2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

6,75" ?! Det er plass til det meste, er vel stort sett bare kreavtiviteten som setter grenser..Men du må bygge om dersom du skal ha noe særlig anna enn 4x6" (som da er originalt)..

Bare pass på at magneten ikke bygger for langt inn i døra, det gjorde det hos meg, så får ikke ruta helt ned..

Bare å gjøre som i den guiden som er nevnt lenger oppe her, gjør om størrelsen fra 6,5" til 6,75"(?!) eller hva du vil ha..

æsj..

var litt for treg gitt!hihi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by powerforce

Fikk også montert delefilter og diskant (tweeter):

Ikke for å strø salt i såret, men nissan har "orginale" (dette er orginalt på GT) tweetere i stolpen foran, med medfølgende deksel til å dekke over (man bruker selvfølgelig ikke de orginale tweetere)

Jeg skal ta et bilde sånn at dere får se, så slippe dere andre å lage hull i dørtrekkene, samtidig som at lyden blir vinklet mere riktig for de som sitter foran.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cyrog

Ikke for å strø salt i såret, men nissan har "orginale" (dette er orginalt på GT) tweetere i stolpen foran, med medfølgende deksel til å dekke over (man bruker selvfølgelig ikke de orginale tweetere)

Jeg skal ta et bilde sånn at dere får se, så slippe dere andre å lage hull i dørtrekkene, samtidig som at lyden blir vinklet mere riktig for de som sitter foran.

Vet ikkje om 2000 P11'n har helt like diskanter, eller er desse ein annen størrelse? Lurer felt på hvilke eg kan bytte ut med dei orginale.. (gjerne tips om et komponent sett med mid og tweeter?) Må seff. vere bedre enn orginal høytalerene..! ;)

Og ka som passer bak hodene på di i baksetene.? :D

Har ikkje orket og tatt av dekslene for å se ka som gjemmer seg der bak selv ennå..!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Vet ikkje om 2000 P11'n har helt like diskanter, eller er desse ein annen størrelse? Lurer felt på hvilke eg kan bytte ut med dei orginale..

Og ka som passer bak hodene på di i baksetene.? :D

Har ikkje orket og tatt av dekslene for å se ka som gjemmer seg der bak selv ennå..!

Tweetere bytter du lett ut, bare pass på å montere delefilteret til de nye diskantene. Det finnes mange gode på markedet, de bør ikke bygge for mye.

Bak hodene så monterer du DECADE høytalere, fjern de pappskivene som er der i dag ;)

Husk forsterker :D

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cyrog

Nå er det ikke alle som har det..Ikke min ihvertfall..

Dessuten er det mange(ihvertfall de jeg har vært borti) diskanter som er for store til å passe inn i de orginale diskanthusa i a-stolpen..

men vil tippe at de som har det orginalt ser det, og da dropper å lage hull i dørtrekket til diskanta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider