rs250 Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Tenkte jeg skulle montere et sett 6,5" høytalere i døra forran, men får ikke av dekselet som sitter forran de originale høytalerne. Noen som har noen tips? Må man av med hele dørtrekket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 dørtrekket må av. Sitter i en skrue bak el/vinduknappen, div skruer rundt trekket i ytterkant, ta godt tak i dekselet rundt håndtaket i overkant å dra som f. De tåler det. Har du sveiverute er det en splint som holden den på plass. Og sist men ikke minst.... 6,5" passer ikke inn. Du må lage en overgang av et slag. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerforce Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Jeg har også tenkt å bytte til 6.5" Fant en guide her: her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Den guiden der er enkel og fin å bruke..Jeg brukte den og ble fornøyd. Trenger ikke dra så hardt, bare løfte oppover..da går det mye lettere . Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerforce Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Trakk dere nye høyttalerkabler? De som er der fra før av er jo noe tynne. Har ikke prøvd, for vet at på noen biler så ligger det en skjøt på halvveien... og da blir det moro... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerforce Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Fikk omsider montert frontset også. 6.5" Ga jeg opp (for stor magnet så de bygget for mye), men fikk montert noen 5.25" med mindre magnet. Trekke nye kabler gadd jeg ikke tenke på en gang... Fikk også montert delefilter og diskant (tweeter): Fikk tatt litt mye lim så det tøt ut på sidene :( ellers hadde det sett ganske profesjonelt ut :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Drar opp en gammel tråd jeg. Noen som vet om det er plass til 6.75" framme i døren? Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Det er plass til hva som helst, bare du er villig til og "jobbe" litt for d! :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 6,75" ?! Det er plass til det meste, er vel stort sett bare kreavtiviteten som setter grenser..Men du må bygge om dersom du skal ha noe særlig anna enn 4x6" (som da er originalt).. Bare pass på at magneten ikke bygger for langt inn i døra, det gjorde det hos meg, så får ikke ruta helt ned.. Bare å gjøre som i den guiden som er nevnt lenger oppe her, gjør om størrelsen fra 6,5" til 6,75"(?!) eller hva du vil ha.. æsj.. var litt for treg gitt!hihi :D Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Er det Clas Ohlson høytalere du har eller??? ( synst eg klarer og skimte BM Boschmann merket der ein plass..!) :D Sirsnare: hehe.. 2 hele minutter for sen og ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Jeg har 6,5" i dørene, men jeg har vinklet de oppover for å få plass til de, *host* pioneer *host* ;) Siter Bilforumet.noIrc Admin- 2011 Volvo V60 R-Design- 2003 Toyota Rav4- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by powerforce Fikk også montert delefilter og diskant (tweeter): Ikke for å strø salt i såret, men nissan har "orginale" (dette er orginalt på GT) tweetere i stolpen foran, med medfølgende deksel til å dekke over (man bruker selvfølgelig ikke de orginale tweetere) Jeg skal ta et bilde sånn at dere får se, så slippe dere andre å lage hull i dørtrekkene, samtidig som at lyden blir vinklet mere riktig for de som sitter foran. Siter Bilforumet.noIrc Admin- 2011 Volvo V60 R-Design- 2003 Toyota Rav4- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by cyrog Ikke for å strø salt i såret, men nissan har "orginale" (dette er orginalt på GT) tweetere i stolpen foran, med medfølgende deksel til å dekke over (man bruker selvfølgelig ikke de orginale tweetere) Jeg skal ta et bilde sånn at dere får se, så slippe dere andre å lage hull i dørtrekkene, samtidig som at lyden blir vinklet mere riktig for de som sitter foran. Vet ikkje om 2000 P11'n har helt like diskanter, eller er desse ein annen størrelse? Lurer felt på hvilke eg kan bytte ut med dei orginale.. (gjerne tips om et komponent sett med mid og tweeter?) Må seff. vere bedre enn orginal høytalerene..! ;) Og ka som passer bak hodene på di i baksetene.? :D Har ikkje orket og tatt av dekslene for å se ka som gjemmer seg der bak selv ennå..! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Moldvarp Vet ikkje om 2000 P11'n har helt like diskanter, eller er desse ein annen størrelse? Lurer felt på hvilke eg kan bytte ut med dei orginale.. Og ka som passer bak hodene på di i baksetene.? :D Har ikkje orket og tatt av dekslene for å se ka som gjemmer seg der bak selv ennå..! Tweetere bytter du lett ut, bare pass på å montere delefilteret til de nye diskantene. Det finnes mange gode på markedet, de bør ikke bygge for mye. Bak hodene så monterer du DECADE høytalere, fjern de pappskivene som er der i dag ;) Husk forsterker :D Siter Bilforumet.noIrc Admin- 2011 Volvo V60 R-Design- 2003 Toyota Rav4- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by cyrog Ikke for å strø salt i såret, men nissan har "orginale" (dette er orginalt på GT) tweetere i stolpen foran, med medfølgende deksel til å dekke over (man bruker selvfølgelig ikke de orginale tweetere) Jeg skal ta et bilde sånn at dere får se, så slippe dere andre å lage hull i dørtrekkene, samtidig som at lyden blir vinklet mere riktig for de som sitter foran. Nå er det ikke alle som har det..Ikke min ihvertfall.. Dessuten er det mange(ihvertfall de jeg har vært borti) diskanter som er for store til å passe inn i de orginale diskanthusa i a-stolpen.. men vil tippe at de som har det orginalt ser det, og da dropper å lage hull i dørtrekket til diskanta.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg