Gå til innhold

Golf 3 nøkler og låser!

Ranger emnet


Arne73

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har vært i kontakt med møller bil angående å kjøpe en låsesylinder i bakluka på en stasjonsvogn Golf 3. Denne bilen har startsperre! Jeg kunne komme med de andre låsesylindrene siden jeg har en nøkkel for hver lås på hele bilen, utenom den bak den er også knekt bak på låsesylinder.

 

Dette er ikke så kostbart! Jeg fikk pris for den låsesylinderen bak 666.- jeg kunne ta med låsesylindrene til de andre dørene og de kunne bygge om sylinder til original nøkkel! Dette hørtes ut som musikk i mine ører! Men så fortalte jeg dem at jeg hadde kunn en nøkkel av den originale nøkkelen. Hvordan er det med pris for å få en ny nøkkel eller 2 til denne som reserve!

 

Her kommer sjokket! Det kost 1200-1400.- + en time på verksted Pr. Nøkkel. Altså cirka 2500.- Pr nøkkel!

 

Mitt spørsmål da. Er det vanskeligt å skifte ut alle låsene visst noen har alle låsene med 2 eller 3 nøkler til? og som ikke koster like mye som bilen eller mer. Trenger låsen i bakluka begge dørene og hovedlåsen / svitsen Eller eventuelt bare svitsen med nøkler og så kan man bygge om resten til de nøklene! Noen Forslag?

VW For Life

 

Golf 3 Stv 97 `Mod Turbo intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan alltids "tjuvkoble" startsperra med en bryter under dash? :) Antar at startsperra sender ut et 12V signal, så dette burde egentlig kunne kortsluttes?

Da kan man alltids file en ny nøkkel (eller 2) uten startsperre-chippen :))

 

Nå har jeg ikke satt meg inn i hvordan startsperren fungerer, men om det er slik jeg tror, så vil dette fungere ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste måte å koble ut startsperra er å ta nøkkelchippen du har og lime den fast inne i dekselet for tenningslåsen.

Da kan du file så mange nøkler du vil for en 100-lapp pr stk.

 

Ellers så selges det noen startsperre-elliminatorer for VW på Ebay.

 

. . . men bilen blir jo mindre tyverisikker da

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjørt på med limet, om jeg var deg :) Som en ekstra sikkerhet, så kan du sette en bryter på 12V kablene ut fra tenningslåsen. Denne bryteren må du såklart skru på før du kan lede strømmen videre fra tenningen! :)

 

(Gjem den litt godt da, og ikke fortell andre om den) Gjerne plasser den slik at du kan dulte borti den med høyrefoten, eller kneet ditt ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår