haagen1 Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 (endret) Hei Skal skifte pærer på familiebilen, da trenger jeg å ta ut batteriet først. Pga plass. Hvordan +/- side skal jeg koble av først? Og hvordan side+/- skal kobles på først, når jeg har settet batteriet tilbake? Er det fare får støt når jeg kobler i fra, eller på kablene? Takk for svar p� forh�nd. :-) Endret September 6, 2012 av haagen1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Det er akkurat det samme hvilken rekkefølge du gjør det i. Husk at når bilen ikke har strøm så kan du måtte skrive inn igjen radiokode etter at du er ferdig så kan være greit å ha den liggende før du gjør det. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Du som nettopp har hatt fagprøve bør vite at minuspolen alltid skal av først. Motsatt når du skal koble til batteriet igjen. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Og grunnen til dette er at da reduserer man faren for å kortslutte batteriet med verktøyet man bruker. Og nei, du får ikke støt av 12 volt, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Hvilken bil er det forresten? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Du som nettopp har hatt fagprøve bør vite at minuspolen alltid skal av først.Motsatt når du skal koble til batteriet igjen. Har jeg aldri hørt, men om jeg jobber på bilen om kun trenger å ta av en batteripol så tar jeg alltid av minusen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet September 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Og grunnen til dette er at da reduserer man faren for å kortslutte batteriet med verktøyet man bruker. Og nei, du får ikke støt av 12 volt, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Hvilken bil er det forresten? Er en subaru forrester :-) Og så - av først, og - på tilsutt. Dette var jo veldig greit. Takk for hjelpa folkens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikand Skrevet September 13, 2012 Rapporter Share Skrevet September 13, 2012 nok og koble av minuspolen. Du får ikke støt av 12 volt, men det smeller godt hvis du kortslutter batteriet, så vær litt forsiktig allikevel :) Siter Seat Leon 1,6 Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 15, 2012 Rapporter Share Skrevet September 15, 2012 Helt korrekt, minus først av, og sist på, dette for minimal kortslutningsfare ved koblingen. De få eldre bilene med positiv godsforbindelse gjør man selvfølgelig motsatt. På en Subaru forrester vil eneste negative kosekvenser være å stille klokke og radio på nytt, samt at feilkoder blir slettet i løpet av en halvtime. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.