henrik82 Skrevet September 3, 2012 Rapporter Share Skrevet September 3, 2012 Har en 2003 Avant Quattro 1.9tdi som har gått 190k, med ladeproblemer. For noen måneder siden begynte batterilampa å lyse på vei til jobb. Fikk starthjelp når jeg skulle hjem og problemet forsvant. I forrige uke begynte batterilampa å lyse sporadisk for så å lyse konstant nå de siste dagene. Målte litt i går og det ser ut til at det ikke er noe lading nå. Kan jeg konkludere med at dynamoen er gåen? Må jeg ha av fronten i servicepos. for å bytte eller går det å få lurt den ut? Noen som har gjort dette som kan gi en kjapp guide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik82 Skrevet September 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2012 Legger til litt på denne: Har lest litt på nett i dag og det ser ut til at noen har problemer med "clutch pulley" (frihjul?), er det noe måte å diagnostisere dette uten å ta av reima? Servostyringa er også dårlig under tung belasting (fungerer som normalt i fart), kan dette evt. være samme problemet? Altså at reima ikke driver pumpa skikkelig? (Ja, det er servoolje;)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technboy Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 Bytte dynamo er ganske lett. Koble av batteri, ta av kontakten og pluss ledning inn på dynamo, utmonter profilreimen og skru løs dynamoen så skal du få lirka den ut ;) Servo kan være slakk profil reim, hadde samme problem på golf 3 min ;) kan hende reim er for slakk eller strekt ;) Siter Kenneth E. Eriksen () Audi A4 03" 1.8T Quattro. (Solgt) VW Golf 3 92" 1.8. (X)VW Vento 95" 1.8. (X) Ford Escort 95" 1.6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 7, 2012 Rapporter Share Skrevet September 7, 2012 http://www.audi-sport.net/vb/a4-a4-cabriolet-s4-forum-b6-chassis/101727-audi-a4-tdi-pd130-alternator-removal.html Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 7, 2012 Rapporter Share Skrevet September 7, 2012 litt kjedelig video, men viser hvordan en kan diagnostisere.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik82 Skrevet September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Takk! Bestilte med ny viftereim samtidig, sikkert ikke dumt å bytte, men da må jeg kanskje ha av fronten (/servicepos.), har du noen flotte diagrammer for dette også Kjetil? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 http://www.happywrenching.com/audi/a4/audi-a4-b6-bumper-replacement-removal-and-installation.html http://www.audi-sport.net/vb/a4-a4-cabriolet-s4-forum-b6-chassis/156007-1-9tdi-cam-belt.html http://www.happywrenching.com/a4/audi-a4-b6-18t-amb-timing-belt-replacement.html Dette er for 1.8t. Her Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik82 Skrevet September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 (endret) Da har jeg fått av den gamle og det var forsåvidt en grei sak. Et par ting jeg håper dere kan hjelpe meg med: Pkt. 1: Jeg kjøpte med ny viftereim så jeg tenkte jeg skulle bytte samtidig. Hvordan får jeg av den gamle og på den nye? Sitter jo innenfor en annen reim på motoren. Pkt. 2: Se vedlagt bilde. Den gamle dynamoen hadde 5 spor på reimhjulet, tilsvarende reima. Den nye har 6. Hva gjør jeg? Bytter jeg reimhjulet fra den gamle over til den nye, eller helst får tak i et nytt 5 spors hjul og bytter over? Mange takk for hjelpen. [ATTACH]33613[/ATTACH] Endret September 18, 2012 av henrik82 dumheter fjernet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.