Gå til innhold

henrik82

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om henrik82

  • Bursdag 11/09/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Østlandet

henrik82's Achievements

  1. Jeg kontaktet Norsk Bildelsenter for å reklamere på dynamoen. De sendte ny uten spørsmål. Kjempeservice. Byttet den på en liten time nå på morgenkvisten og sim salabim så var alle problemer løst Note to self: mål alltid batteri og dynamo før man begynner å konspirere om andre ting
  2. Mer info... nå har batterilampa begynt å blinke også.. målte batteri til ca. 13 volt uten motoren i gang, så batteriet virker greit. Når jeg målte med motoren i gang varierer målingene mellom 14.7-16.5 volt. Dette må for det første være i overkant mye. "Variasjonen" har omtrent samme frekvens som blinkingen/blafringen i lyset. Dynamoen ble byttet i 2012. Kan det være regulatoren på den som er gåen? Det virker også som reimdemperen er gåen da den lager ulyd og beveger seg mye opp og ned. Kan dette være roten til alt ondt??
  3. Har ikke hatt tid til å se noe mer på dette, men problemet blir ikke bedre for å si det slik så jeg er redd den kommer til å stoppe snart. Gjør et forsøk på å bytte bryteren så får vi håpe det hjelper. Har noen et delenr. å hjelpe meg med for å være sikker på at jeg får riktig? Søk på reg. på skruvat gir denne til 329,-: Artnr: 141386 Originalnr.: 4B0 905 849 Forøvrig hjelper det ikke å lirke med nøkkelen, men den virker noe slarkete ja...
  4. Hva får deg til å tro at det er tenningsbryteren Opel? Kan jeg feilsøke noe mer for å finne ut om dette er problemet? Ser det er en billig del så hvis vi kunne fått konstantert at det var den hadde det vært genialt.
  5. Da har jeg fått kabelen og fikk lest av noen koder i går, men skal dette gjøres med motoren i gang eller bare med tenningen på? Det er når motoren går at problemene oppstår.
  6. Takk. Da har jeg fått bestilt en odb leser så får jeg komme tilbake når jeg har fått tukla litt med den :)
  7. Vil noe slikt være tilstrekkelig (med en pc og software)? OBD2 usb på ebay
  8. Hei gode hjelpere (!?) Jeg har fått noen merkelig elektriske problemer på min 2003 Avant Quattro 1.9 TDI. Problemet begynte med at radio/cd enheten slo seg av og på. Nå har alt av lys begynt å blinke/blafre (kupé og nær/fjern) med varierende frekvens under kjøring/motor i gang. I tillegg virker det som det kanskje også blir noe dårlig tenning da den "rykker" mer på lavt turtall enn normalt. Ved lengre kjøreturer (1 time+) kan også vindusviskere/vindusheis/nødblink falle helt bort. Borte noen minutter så kommer det igjen. Radioen slår seg også av og på. Det kan høres ut som et relé som klikker kontinuerlig foran til venstre i bilen og høyre side bak. Skulle gjerne fått fikset dette da det er rimelig plagsomt. Håper noen har vært borti det samme eller kan gi meg noen tips på hva det kan være. Ny dynamo og batteri i fjor vinter.
  9. Da har jeg fått av den gamle og det var forsåvidt en grei sak. Et par ting jeg håper dere kan hjelpe meg med: Pkt. 1: Jeg kjøpte med ny viftereim så jeg tenkte jeg skulle bytte samtidig. Hvordan får jeg av den gamle og på den nye? Sitter jo innenfor en annen reim på motoren. Pkt. 2: Se vedlagt bilde. Den gamle dynamoen hadde 5 spor på reimhjulet, tilsvarende reima. Den nye har 6. Hva gjør jeg? Bytter jeg reimhjulet fra den gamle over til den nye, eller helst får tak i et nytt 5 spors hjul og bytter over? Mange takk for hjelpen. [ATTACH]33613[/ATTACH]
  10. Takk! Bestilte med ny viftereim samtidig, sikkert ikke dumt å bytte, men da må jeg kanskje ha av fronten (/servicepos.), har du noen flotte diagrammer for dette også Kjetil? :)
  11. Legger til litt på denne: Har lest litt på nett i dag og det ser ut til at noen har problemer med "clutch pulley" (frihjul?), er det noe måte å diagnostisere dette uten å ta av reima? Servostyringa er også dårlig under tung belasting (fungerer som normalt i fart), kan dette evt. være samme problemet? Altså at reima ikke driver pumpa skikkelig? (Ja, det er servoolje;))
  12. Har en 2003 Avant Quattro 1.9tdi som har gått 190k, med ladeproblemer. For noen måneder siden begynte batterilampa å lyse på vei til jobb. Fikk starthjelp når jeg skulle hjem og problemet forsvant. I forrige uke begynte batterilampa å lyse sporadisk for så å lyse konstant nå de siste dagene. Målte litt i går og det ser ut til at det ikke er noe lading nå. Kan jeg konkludere med at dynamoen er gåen? Må jeg ha av fronten i servicepos. for å bytte eller går det å få lurt den ut? Noen som har gjort dette som kan gi en kjapp guide?
  13. (2003 A4 Avant 1.9tdi Quattro) Hei. Klossene og skivene bak er modne for utskifting. Har byttet flere ganger foran, men dette er første forsøket bak. Skrudde av hjulet for å kikke litt her om dagen, men da det begynte å regne (sjokk) ga jeg meg og har ikke sett på det siden. Er det noen som kan gi meg en kjapp walkthrough? Feks. en god rekkefølge på ting. Helt sikkert noen som har gjort det før så jeg slipper "å finne opp hjulet på nytt" :) Bla. virka det jævlig tight å komme til de TX50 boltene. Mener jeg også leste at man måtte ha et spesialverktøy pga. selvjusterende håndbrekk? Forøvrig tips om en god servicehåndbok? Har endel småtteri jeg må få gjort før den skal selges. Tenkte jeg skulle prøve å få gjort litt i helgen. Takk! Mvh Henrik
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår