vegarols1 Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 hei! :) har en volvo 940 91 modell, som ikke starter på startmotor, bare på trillstart? Er ikke gnist heller når jeg tar den på startern, men starter med engang på trillstart.. Trenger sårt litt hjelp her.. :( Mvh Vegar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Kan være tenningsbryter. Mål om det kommer fram 12 volt på den tynne ledningen på starteren når bilen står på siste hakket på tenninga. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Om jeg tolker deg riktig så går startmotor rundt når du prøver å starte? I såfall trenger du ikke måle om det kommer spenning på den tynne ledningen til starteren, for det gjør det garantert. Heller også mot defekt tenningsbryter som ikke gir spenning til tenning når tenning vris til det siste "hakket". Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarols1 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Men har brukt å få gnist av og til.. Men starter alltid på trillstart. Har skiftet svinghjulsensor nå, men har funket til nå. Men tørr ikke å si noe ennå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Men har brukt å få gnist av og til.. Men starter alltid på trillstart. Har skiftet svinghjulsensor nå, men har funket til nå. Men tørr ikke å si noe ennå :) Er nok ikke svinghjulsensor,enten så virker den eller så er bilen død ved defekt sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarols1 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 åja okei :/ skal sjekke relè også, googla litt og da var det noen som hadde sagt at om den er gåen skal bil starte på trillstart. så e no det værtfall prøvd. men e så rart at æ bare har gnist av og til på med starter. Er den noen giver som skal gi signal eller noe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarols1 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Hvor finner jeg tenningsbrytern? Er det tenningslåsen vi da snakker om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 24, 2012 Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 Ja, den elektriske bryteren bak på tenningslåsen. På bildet under ser du en slik på Audi, er nok ikke så veldig forskjellig på Volvo. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarols1 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2012 åja :) bare den svarte deler jeg trenger å skifte ut da? eller hele kontakten med ledinger? takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarols1 Skrevet August 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2012 Nå er problemet LØST, ny svinghjulssensor :) nå sliter jeg med litt lugging når jeg holder jevn gass.. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg