klausen Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 (endret) har en Saab 900 talladega som er ombygd med 2.0 Turbomotor fra en 9-3. mer vet jeg ikke. men har nå litt problemer med den og får opp to feilkoder P1251 og P0133 P1251 betyr etter hva jeg har skjønnt den har gått i "Limp Mode". men hva gjør jeg for og fikse dette? og P0133 er at O2 sensoren reagerer seint, altså ødelagt og må kjøpe ny. men på motoren min står det en rett etter turboen og en litt lengere ned på downpipen, hvem av de er det som må byttes? Mvh: Jens Erik Endret August 22, 2012 av klausen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Når du leser ut feilkoden så får du opp hva koden er og hvilken lambdasonde det gjelder, rekke 1, sensor 1 eller 2. Den andre feilkoden går på gasspjeldet, mulig at det må skiftes. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klausen Skrevet August 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 (endret) 02 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1) det vil altså si at det er det som da sitter nærmest turboen? hmm. er det evt en sensor ellernoe på spjeldet som må skiftes eller hele spjeldet rett og slett? fant også dette om den siste koden på et saab-tuning forum P1251 Check Engine Lamp, Output From Control Module Low Endret August 22, 2012 av klausen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klausen Skrevet August 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2012 Når du leser ut feilkoden så får du opp hva koden er og hvilken lambdasonde det gjelder, rekke 1, sensor 1 eller 2. Den andre feilkoden går på gasspjeldet, mulig at det må skiftes. ang gasspjeldet, vet du om det er det likt på turbo og std motorer uten turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg