Gå til innhold

Diagnose system

Ranger emnet


fmondeo2

Anbefalte innlegg

Noen som vet forskjellen på VCDS og VagCOM

Vagcom er ikke gratis etter det jeg vet og som privatmann bir det dyrt da det ikke vil bli så mye brukt. Hvet at Vagcom er orginalen og er utgangspunktet beregnet på verksteder.

De håndholdte som finns på markedet her i Norge, noen som har testet de og om de holder mål som de beskriver på sine nettsider.

Endret av fmondeo2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De håndholdte fungerer utmerket om man kun skal lese ut og slette feilkoder, det samme gjelder gratisversjonen av VCDS. Med Ross-Tech VAG-COM kan du også gjøre dette, samt logge, endre alt av parameter mm. For de aller fleste holder det lenge med VCDS-Lite eller håndholdt scanner (som Autel VAG).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn 1200kr scanner kjøpt her i Norge. Får lest av og slettet feil koder + lest ut live verdier. Helt enkel og greit å bruke. Kjøpte også en i gave til fattern, betalte 120kr med frakt fra ebay. Den leser også ut feilkodene på bilen, og sletter de men det er alt.

 

På min scanner står feilen i klartekst på skjermen, mens på hans billige får man bare opp kode som man må slå opp. Men det følger med manual med feilkoder og hva de betyr.

 

Gjør som meg, kjøp en liten håndholdt scanner og ha den i bilen. Tar liten plass, du får lest ut kodene der og da og du slipper å ta med deg bærbar PC f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autel VAG 405 --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com-2.html#post2750273

 

Er en Autel VAG 405 salgs på ebay, koster $ 120 inkl frakt. Tollgebyr og moms tilkommer.

Har selv en 405 (og flere til), er meget fornøyd med den.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en her V402 Super VAG Scanner, VAG Dashboard reset, CAN og OBD2 på http://www.bildiagnosebutikken.no/bildiagnose/volkswagen/v402-super-vag-scanner-vag-dashboard-reset-can-og-obd2.html

Er stor forskjell på Autel VAG 405 og denne nevnt over. Denne her koster 1590. De har jo også en U281 CAN VW/AUDI 1990-2008 Diagnose Scanner til ca 690 men den er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår