Gå til innhold

Blinkende glødelampe

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har just kjøpt meg en Caravelle og på veien hjem fra Larvik blinket den gule lampen for gløding av og til. I instruksjonsboken står det at det da er feil på motorstyringen. Er det noen som har noen umiddelbare kloke tips til hva det er. Den kommer ikke på når bilen er kall. Den kan blinke noen minutter, men slutter etter hvert. Kommer på igjen etter en stund. Motoren går fint og jeg merker ingen forskjell når lampen blinker eller ikke. Tette filter?

Audi A6 Quattro 2006

V6 Bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal levere den til verkstedet i morgen for å lese av feilkoder. Jeg har en 1997 mod 2,5l TDI

Hvor kjøper man billige deler? Trenger trolig ny låsemekanisme til bakluken, for den låser seg ikke som den skal. Det er delen som sitter helt nederst på selve luken. 5-56 og riggling hjalp ikke.

Audi A6 Quattro 2006

V6 Bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet den fra verkstedet i dag. De sa det kunne være flere ting, men at det var sannsynlig at det var bremsekontaken. Det er to kontakter der. En til bremselys og en som sender signal til motoren. De koblet midlertidlig ut den sistnevnte og det ser ut som om det har fikset problemet. Må prøve den litt til og dersom blinkingen er borte er det vel bare å kjøpe en ny slik kontakt. Det kostet bare 400 kr på verkstedet og en ny kontakt kostet 200

Audi A6 Quattro 2006

V6 Bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet den fra verkstedet i dag. De sa det kunne være flere ting, men at det var sannsynlig at det var bremsekontaken. Det er to kontakter der. En til bremselys og en som sender signal til motoren.

 

Som du kan lese i linken jeg postet i går og nevnt av Svenny :)

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/163806-glodelampe-blinker-under-kjoring.html#post2068001

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Saken ble ikke helt løst. byttet til en ny bremsekontakt, men blinkingen kommer stadig tilbake. Den går bort så fort jeg trykker inn bremsepedalen litt, men blinkingen kommer tilbake etter noen minutter igjen. Bør vel kjøpe meg et instrument. Hva anbefaler dere?

 

Bilen har også begynt å oppføre seg litt underlig når den er kall. Den oppfører seg da rykkete. Det ryker ganske mye om jeg trykker inn gassen. Den går fint på tomgang, men gir ikke noe pådrag ved litt press på gassen, med hardere trykk på gassen gir den pådrag, men slipper jeg litt på gassen går den helt ned på tomgang. Dette gir seg etter bare et par hundre meter. Går det an at det bare er et par sylindre som er i funksjon når den er kall?

Audi A6 Quattro 2006

V6 Bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sikker en eller annen der du bor som har mulighet til å lese ut feilkoder for deg ;)

 

tenkte kanskje det var like greit å kjøpe et apparat som leser dem av. Regner med at det er en OBD kontakt et eller annet sted. De er vel ikke så dyre og da kan jeg lese av feilkoder mens jeg kjører.

Audi A6 Quattro 2006

V6 Bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår