Seldorsen88 Skrevet August 18, 2012 Rapporter Share Skrevet August 18, 2012 Har en Golf 2 GTI som skulle ha vært på eu. Noe av feilene var rustne bremserør bake. Jeg bestilte nye og bytta dem, men da jeg skulle lufte dem, startet helvette løs. Jeg har byttet hovedsylindern 2 ganger, lufta ca 40 ganger, med og uten flaske, har sett etter på rørene for å finne lekasje, og spurt ett par erfarne mekanikere og naboen som har Golf GTI sjøl, men ingen av dem kom med noen tips som faktisk hjalp. Slik bremsene er nå: Det går ant å bremse, men pedalen går i dørken. Jeg kan pumpe bremsen hard sån at den er normal, men så slipper jeg den, teller til 3 og dærmed er den i dørken igjæn. pumper jeg den opp, og holder den så holder den seg til jeg slipper den og d går ca 3 sec. noen som har noen goe tips på hva jeg kan gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 18, 2012 Rapporter Share Skrevet August 18, 2012 (endret) Du har fortsatt luft i systemet og av erfaring kan det vært temmelig umulig å få ut alt uten å bruke trykkluft. Når jeg lufter kopler jeg en flaske med bremsevæske direkte til bremsevæskebeholderen og bruker kompressoren for å trykksette via regulator på 1 bar. Da er det bare til å lufte ett og ett hjul til all luft er ute, samt passe på at beholderen aldri går tom ;) Husk å presse inn lastventilen før lufting. Har du kompressor med regulator som kan stilles ned til 1 bar så gjør DENNE susen. Om ikke er EN SLIK verdt hver krone Endret August 18, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seldorsen88 Skrevet August 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2012 Hmm ja er nok det eneste som ikke er prøvd. takk for fornuftig svar :) Skal invistere i kompressor ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 18, 2012 Rapporter Share Skrevet August 18, 2012 Den Gunsons Eezibleed som Quattro73 foreslår trenger ikke kompressor. Den kommer med kobling for å ta trykkluft fra reservehjulet. Det fungerer utmerket :) Kommer under 200 kroners grensa fra selgere på Ebay. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=Gunsons+Eezibleed&_sacat=0&_odkw=gunson+e*&_osacat=0 Nesten umulig å klare seg uten en slik. Du har vel lastventil bak på bilen din (om du ikke har ABS). Da har du naturligvis passet på å ha den i belastet stilling når du lufter? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 18, 2012 Rapporter Share Skrevet August 18, 2012 Den Gunsons Eezibleed som Quattro73 foreslår trenger ikke kompressor.Den kommer med kobling for å ta trykkluft fra reservehjulet. Det fungerer utmerket :) Helt sant, men pass på at lufttrykket i dekket ikke er over 1 bar. Har hørt om andre som har fått revnet bremsevæskebeholder og bremsevæske over alt etter bruk av for høyt trykk ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet August 20, 2012 Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 Jeg har aldri hatt problem med å lufte på "gamlemåten" dvs bare sitte å pumpe på pedalen mens en annen går rundt og løsner/strammer lufteniplene, eneste er om du har ABS må tenninga vere på for lufting framme... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg