rolignoob Skrevet August 16, 2012 Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 Hei. Har vurdert både Audi S4 og BMW 528i. Men tror valger faller på BMW,n, av den grunn at automatkassen i Audien ikke tåler trim. Jeg vet at det å trimme en 528i ikke er veldig enkelt og vistnok ganske kostbart. Men har fått noen tips til å trimme den som sugemotor, og lurer derfor nå på hvor jeg kan få tak i billigst mulig deler til et slikt prosjekt. Skulle likt å gå over 300hk, men litt usikker på hvilker deler jeg er nødt til å ha og hva det bil koste. Noen har erfaring og kan hjelpe meg litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 16, 2012 Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 Er vel ca 1000,- pr hk på trimming av sugehester. Da kommer du over 100 000,- iallefall. (men eg rekner med at det blir vanskeligt å komme over 250hk på ein e39 528) Kjøp deg ein bil med turbo. Det finnes vel S4 med manuell kasse? Ellers finnes det kompressorsett til bmw Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolignoob Skrevet August 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 Er vel ca 1000,- pr hk på trimming av sugehester. Da kommer du over 100 000,- iallefall. (men eg rekner med at det blir vanskeligt å komme over 250hk på ein e39 528)Kjøp deg ein bil med turbo. Det finnes vel S4 med manuell kasse? Ellers finnes det kompressorsett til bmw 1000kr ja, hm, det var litt mer enn jeg tenkte å bruke. Hadde håpet å slippe unna med halvparten. Finnes S4 med manuell kasse ja, men ikke som sedan til midt budsjett. Prisen på kompressorsett da? Er det vanskelig å montere noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 16, 2012 Rapporter Share Skrevet August 16, 2012 Her er litt info http://www.esstuning.com/products/M52TUB28-Twin-Screw-Stage-1-%28TS1%29-.html?setCurrencyId=3 Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolignoob Skrevet August 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2012 Så jo greit ut det! Kjøpe et slikt kit + ny eksos og toppakning og jeg har ca 300hk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 17, 2012 Rapporter Share Skrevet August 17, 2012 S4 med 4.2 V8 og du har allerede nesten 300 (NA) hk originalt, evt 2.2 20vT med chip og du er ganske nær 300 hk. Det med 1000 kr pr hk gjelder kun når man skal hente ut det aller siste, ved sugetrimming kan de første ekstra hk koste rundt 200 kr/hk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolignoob Skrevet August 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2012 Da blir det ikke så dyrt likevel. Forsatt ikke billig, men kanskje overkommelig. Vet S4 med 4,2 motor er å få tak i. Men jeg vil ha en sedan, og da blir det straks mye verre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolignoob Skrevet August 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2012 Spørsmål. 528'n jeg ser på har automatkasse. Kommer den til å tåle kompressor trim/ trim i det hele tatt? Bilen jeg ser på har gått nære 300 000km, litt derfor jeg spør. Hadde vært kjipt om girkassen hadde gått at skogen rett etter trim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.