Gå til innhold

motorbytte på vectra b

Ranger emnet


vectra98

Anbefalte innlegg

Må bytte motor på en vectra B 98 mod. Er en x16xel som står i. Har funne tak i samme motor, bare at det er en 2000mod.

Er de helt like? Slik at man kan putte den rett i? Eventult om det må omprogrammeres noe?

Har nettopp bytte tannreim på den som står i bilen. Hadde jo håpet at man kunne flytte den over?

 

på forhånd takk :)

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. tenkte å bytte hele motorn å ikke bruke noe fra den gamle bortsett fra tannreimen.

 

Motorn brukte 6.5l olje på 90 mil og nå virker det som om at den går bare på 3 sylyndere. Kan være ene stemplet som er brent fast.

Kjøper heller en annen brukt motor enn å skrue på den jeg har.

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Du har en sånn en ja, 1,6 en fra 96-98. Ovale sylindre var vel problemet med disse, men de fikk vel ordnet det på modeller etter 98. Har selv byttet en slik motor, der røykla jeg hele uteområdet når jeg kjørte og den gikk på 3 sylindre. Ingen større problemer å bytte denne motoren, og ingen programmering, det var en 99 motor jeg byttet til.

 

Lykke til, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Oljeforbruket er bare på ca 1 liter på 10.000 nå etter bytte, men eg anbefaler et stoff du kan få kjøpt på bilsenter etc. som heter liqui moly-oil stop leak, eller noe sånt. Da minsker oljeforbruk og blårøyk og den har ingen forringende effekt på motorolja, som forøvrig kan vere av typen 5-50, så den holder seg relativt tykk ved varm motor.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Akkurat ja, for min har brukt olje siden den var ny. Så du ble kvitt oljeforbruket da du byttet til 99 mod motor? Er veldig spent å se. Får motorn ganske billig i fra Sverige. 5700kr levert hjem, istede for 8500kr i Norge. Som da er rullet 178000km.

 

For en pris du har fått på disse motoren i norge.

Solgt min for 500kr til en bekjent for noen år siden da jeg byttet til C18XE.

En normal pris burde ligget på ca 4-6000kr for en motor med en km stand over 160 000km.

 

Ett tips, bytt utløserlager i samme slengen du bytter motor. Og sjekk clutchen.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår