Gå til innhold

Audi a6 2.6 ruser seg ved kaldstart

Ranger emnet


vegard19

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som jeg har nevnt i tittelen så ruser bilen seg ved kaldstart. Har hatt oppe en sånn tråd noen ganger tidligere.. Men uten noe hell. Jeg regner med at dette er tomgangsregulatoren som driver å fusker litt? har rengjort den uten at det hjalp noe som helst. I går så koblet jeg den av, deretter fikk jeg problemer med å få den til å gå på tomgang men med litt gass så gikk det bra etterpå. Den gikk som en drøm på tomgang. Er dette et tegn på at den føleren er deffekt??

 

Flere sier at denne kan grunninstilles osv. prøvde med å koble fra batteriet i en halvtime, men ingen resultat der heller :/

 

 

 

 

Mvh. vegard

Endret av vegard19

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betegner du som rusing?

Du starter og turtallet går opp på xxxx rpm og detter relativt fort ned på tomgang, eller;

Du starter og turtallet går opp på xxxx rpm og blir der i lengre tid eller til du rører gassen?

Lengre tid = 10 sek+

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betegner du som rusing?

Du starter og turtallet går opp på xxxx rpm og detter relativt fort ned på tomgang, eller;

Du starter og turtallet går opp på xxxx rpm og blir der i lengre tid eller til du rører gassen?

Lengre tid = 10 sek+

 

 

Jeg starter bilen og turtelleren går opp mot 13-1400 omr. om jeg gir gass så ruser den seg sagte videre oppover, skikkelig treig på responsen. Samme når jeg kjører så ruser den seg vær gang jeg girer. Men etter par min så roer den seg ned å går ned til 1000omr og deretter ned på 7-800 omr når den begynner å bli varm.

 

Ja den bruker vel over 10 sek på å stabilisere seg.

Endret av vegard19

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tomgangs turtall er et evig problem på 2,6 motorene.Har hatt 4-5 audier med disse motorene,og ikke 1 av dem har gått normalt på tomgang.Samtlige har hatt alt for høy tomgang,det til tross for at tomgangs regulator og ecu er skiftet,vacum slanger og det som ellers er er saumfart,men til ingen nytte.Koslige motorer dette sjønner du:cheers:

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, såpass ja. Er bare så veldig irriterende... Når det er sånn. Spørs om man bare må leve med det da hehe

 

 

Tror tomgangs turtall er et evig problem på 2,6 motorene.Har hatt 4-5 audier med disse motorene,og ikke 1 av dem har gått normalt på tomgang.Samtlige har hatt alt for høy tomgang,det til tross for at tomgangs regulator og ecu er skiftet,vacum slanger og det som ellers er er saumfart,men til ingen nytte.Koslige motorer dette sjønner du:cheers:

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår