andre78 Skrevet August 8, 2012 Rapporter Share Skrevet August 8, 2012 jeg skal bytte motorfeste på min a4 1,9 tdi stv 97... hvordan gjør jeg det? løser ett feste og bytte. så d samme på neste? eller løser jeg begge samtidig? og ellers noe annet jeg må passe på og løse????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet August 9, 2012 Rapporter Share Skrevet August 9, 2012 Løsne alle motorfester, inkl det framme. Så tar du en jekk, og jekker opp motoren til du klarer og ta ut festene. Husk på at bunnpannen er skjør og kan sprekke, så bruk en planke eller lignende for og spre ut belastningen. Så tar du ut et og et motorfeste og erstatter dem med nye. Legg også merke til at det er forskjell på høyre og venstre motorfeste. Framme er det bare en gummi foring, kan se om denne er slitt også. Det framre festet hindrer at motoren bekker oppover og i panseret under pådrag. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre78 Skrevet August 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2012 takk..... bilen rista mye når jeg løser bilen i 1 gir..... og rister i de andre gira ved lavt turtall.. etter jeg bytta motorfestene på høyre og venstre side så rista den ikke så mye lenger. men rister litt enda... kan d være gummiforingen framme? kan d og være noen andre fester? feks girkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet August 10, 2012 Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 Tviler på at det er den gummiforingen framme. Kan være girkassefester, men du ville ha oppdaget fort om de er ødelagte, for det bråker. Prøv og sett bilen på flatmark i første gir, åpne panseret og "jokk" bilen bakover, og fremover.. Du vil da se hvor mye motoren får bevege seg. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre78 Skrevet August 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 ok. motorfestene var revet av og satt helt løse. rister veldig lite etter de blei bytta.... men er fortsatt risting. spes i d jeg løser. gir jeg mye gass (mer enn jeg pleier for å løse bilen) da rister ikke bilen... kan girkassefestene ha blitt slitte og pga motorfestene var ødelagte? de eg kjøpte bilen av (kolbotn bil) sa de trodde det var clutchen. kan vel ikke være d?????? slurer ikke den bare viss den er dårlig. skal vel ikke riste den? kan være svinghjulet og.... bytta ikke den når de bytta clutch i 2009... eg har bare hatt bilen i 2 uker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NookieNO Skrevet August 10, 2012 Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 Hvor mange motorfester er det egentlig? Er det 3 inkludert det framme? Altså høyre,venstre og 1 framme? Er det evt mulighet å få tilgang til deletegninger over bilen? Tenker på noe ala det dem har på møller når dem skal bestille deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 10, 2012 Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NookieNO Skrevet August 10, 2012 Rapporter Share Skrevet August 10, 2012 Tør jeg spørre hvor du fikk tak i det bildet der? ;) Ser ut som det er kun 1 på hver side da (nr 5) og så muligens nr 19 i front. Takk for hjelpa. Du har ikke noe lignende til girkassa? Lurer på om jeg skal bytte girkassefestene i samme slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet August 11, 2012 Rapporter Share Skrevet August 11, 2012 Girkassefestene: Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre78 Skrevet August 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2012 hvor finne du disse bildene? hadde vert kjekt å vite...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre78 Skrevet August 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2012 hvor mangen fester er det på girkassa? vurdere å bestille på skruvat.no. eller er det noen bedre plasser???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NookieNO Skrevet August 11, 2012 Rapporter Share Skrevet August 11, 2012 hvor mangen fester er det på girkassa?vurdere å bestille på skruvat.no. eller er det noen bedre plasser???? Var under å så i dag. Det er to motorfester + en gummiforing i front. På girkassa er jeg litt mer usikker, men det er ganske mange fester/foring/lager under der. Takk for tipset om den der skruvat.no. Virker som en bra side. Jeg handler ellers en del på ebay. Her ser du et søk: http://www.ebay.de/sch/m.html?_nkw=audi+a4+b5+motorlager&_sacat=0&_odkw=&fits=Make%3AAudi%7CModel%3AA4%7CPlatform%3A8D2%2C+B5&item=130669717111&pt=DE_Autoteile&_osacat=0&hash=item1e6c85a677&_ssn=motorensuchecom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre78 Skrevet August 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2012 skruvat.no er kjempebra. både servicen der og leveringen. og varene...... har brukt de endel. bildeler.no er også bra......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NookieNO Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 skruvat.no er kjempebra. både servicen der og leveringen. og varene......har brukt de endel. bildeler.no er også bra......... Okei. Har brukt bildeler. Godt butikk, men det er dyrt da.. Endte opp med å bestille på ebay. Ble sendt i helga så det er vel her i neste uke. Har en lei klakkelyd som høres ut som den kommer fra høyresiden framme. Har bytta alle 4 bærearmer, + den der "hestesko"lignende saken, endeledd, hjullager, hjulnav, fjærbeinslager og ytre drivknute på begge sider. Fortsatt ingen forbedring.. Håper det er et av motorfestene eller oppheng.. Er litt lei nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 hvor finne du disse bildene?hadde vert kjekt å vite...... Program som heter ETKA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg