MariusKol Skrevet August 8, 2012 Rapporter Share Skrevet August 8, 2012 Jeg har en 2008 saab der servicehefte ikke har så mange stempel/servicer og gå på, det er kun merket med hovedservice og mellomserivce. Oljeintervall på bilen er egentlig 30k, men jeg kommer til å skifte hver 10k, derfor kommer serviceheftet til å bli ganske fort fullt. Jeg lurte derfor på om det finnes servicehefter som er kun for oljeskift? Hvor kan man kjøpe dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 8, 2012 Rapporter Share Skrevet August 8, 2012 Skifter nok olje på mellomservice, dvs hver 15. tusen og med dagens oljekvalitet så går det bra. Går også på tid slik at du må skifte olje en gang i året og ha full service annenhvert år siden, da for eksempel bremsevæska trekker til deg fuktighet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 9, 2012 Rapporter Share Skrevet August 9, 2012 Hva med å tegne seg ett rutenett i bakerste side/perm som du fyller inn oljeskifta, eller så er det ofte noen ledige sider for merknader og notater i serviceheftene. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg