Gå til innhold

Valg av forsterker

Ranger emnet


solo-

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har gått til innkjøp av følgende til bilen min:

Hovedenhet: Sony bilstereo 1-DIN CD-receiver CDX-DAB700U

Høytalere fremme: Pioneer bilhøyttaler 10 cm TS-G1022i (2 stk)

Høytalere bak: Pioneer bilhøyttaler 13 cm TS-G1322i (2 stk)

 

Nå skal jeg kjøpe meg en sub, og har forstått at jeg trenger mono forsterker og ledninger. Bak på spilleren min er det 2 stk phono-kabler som skal gå til forsterkeren, og en blå ledning som er til kontrollsignal.

 

Jeg har sett på en sub som heter Rockford Fosgate slim basskasse P3S1X10. Hvilken forsterker og kabler trenger jeg og kjøpe?

 

Bilen er en Opel Corsa B Swing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt å ta tak i ja... For det første så er ikke den subkassa der spes bra, så med mindre du vil kaste penger ut av vinduet, så kjøper du ikke den. Men med tenke på at du har bommet grovt med spillervalget ditt, så er det kanskje ikke så farlig hvordan det låter.

Disse høyttalerene du har baki, hvor er de plassert?? Hvis disse er plassert i hatthylla så bør de fjernes før det monteres noe sub i bagasjerommet. Det er også sånn at hoveddelen av lyden skal være foran i bilen, og det har vel ikke du med et par 4" fra pioneer, så nye fronthøyttalere bør være førsteprioritet. Du bør også ha forsterker til fronthøyttaleren slik at de kan ha sjangs til å holde følge med en sub ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp de pioneer høytalerne. Faren min har samma type i bilen sin og de spiller svakt. Gjør som cossiemk1 sier, bruk heller mer penger på front høytalerne, og sett forsterker på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv den spilleren som du har. Dab radioen er sykt bra takket være den store antenna :) men lydkvaliteten kan ikke sammenlignes med Alpine eller Pioneer sine spillere. Men det låter heller ikke dårlig! den spiller fint og med litt tid på innstillinger kan den låte ganske så fint :)

 

du burde satse litt mer på dine front høytallere istedenfor de bak. litt feil at de bak er større enn de forran :P

 

når det gjelder suben så burde du kjøpe deg en litt større en. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4040&katid=30&id= den her er en TOPP sub som har en dyp og fyldig bass! har hatt denne bare i 2x12 og ikke singel.

til denne kan du for eksempel bruke http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=226&katid=37&id= eller http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9861&katid=37&id=

 

de er på 300w rms ved 1ohm (det er suben koblet i). men man skal helst ha mer effekt en det suben har, altså p2 er på 400w rms så du skulle helst hatt en 400+ w rms forsterker i 1 ohm. men da må du seff opp i prisen.

Skoda octavia 08' 4x4 1,9tdi L&K <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst; jævla autoavlogging her inne altså!

 

Gå tilbake til Elkjøp og lever alt igjen, så kjøper du en kenwood spiller, en firkanals forsterker, et greitt komponentsett foran og en 10" eller 12"

 

Feks

 

Hertz HDP-4

Hertz HX 250

Hertz DSK 130.3

Kenwood KDC-DAB41U

 

Ringer du inn bestillingen tipper jeg du får med det du trenger av kabel, adaptere osv for rundt 8000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst; jævla autoavlogging her inne altså!

 

Gå tilbake til Elkjøp og lever alt igjen, så kjøper du en kenwood spiller, en firkanals forsterker, et greitt komponentsett foran og en 10" eller 12"

 

Feks

 

Hertz HDP-4

Hertz HX 250

Hertz DSK 130.3

Kenwood KDC-DAB41U

 

Ringer du inn bestillingen tipper jeg du får med det du trenger av kabel, adaptere osv for rundt 8000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår