Gå til innhold

97 Golf Cabrio 2l - diverse spørsmål

Ranger emnet


sentralfyr

Anbefalte innlegg

Har blitt en lykkelig eier av en 97 Cabrio og i den forbindelse har jeg noen spørsmål.

 

Hvordan får jeg strammet utvendig dørhåndtak(de faller snart av)

Girspaken er litt slarkete!! (hva må byttes?)

Hvordan koble tåkelys foran til lysbryter med tåkelys foran og bak?

Clutch tar veldig langt ut!! (Clutch Bytte?)

Hvordan bytte bremseskjold bak?

Har doble lykter foran som dugger veldig til tider, har for øyeblikket løsnet dekselet bak lampene og da er de duggfrie.

Er det lurt å bore ett hull i dekslet, for å bli kvitt dette? (er litt redd for at det skal komme vann inn)

Lys i varmeapparatvifte,tempreg. virker ikke, hvordan bytte pærer der?

 

Takker for svar

Endret av sentralfyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha borret i dekslet bak hovedlykta. Sjekk for evt. sprekker, rifter o.l. i dekselet først, ser det greit ut der demonter glasset på lykta og rengjør godt inni selve lykthuset og glasset. Da får du samtidig reint glass :) Så slenger du på tech7 e.l. vet ikke helt hva som brukes for å feste glasset igjen men det sitter jo 4 klips der også. Når du har fått på glasset drar du godt med blank silikon i skjøten rundt hele lykta, og vær nøye med dette. Ellers er det noen timer bortkastet og du må gjøre hele prosessen på nytt.

 

Håper det var til hjelp, og rett meg noen om det er feil! Ligger DIY til hvordan du demonterer glass på lykta.

 

Anders

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble tåkelys på g3 var veldig lett, etter mye om og men for min del. Spurt mye rundt pga usikkerhet.. (les tråden min)

 

Ligger en DIY ute. Lettest måte er å skaffe originalt ledningsnett til tåkelys, 30A Relè og hovedlysbryter med dobbel tåkelysfunksjon. Det finner du fort ut om du har om bryteren din indikerer to lys på selve bryteren og om du kan sette bryteren i parkfunksjon/kjørelys posisjon og dra bryteren 2 hakk mot deg (utover)

 

Ledningsnettet kobler du fra et visst punkt i motoren. Denne ligger over radiatoren, og kan skrus fras hverandre, i den ene altså den du vil stå med i venstre hånd mest sannsynlig skal du koble det originale ledningsnettet videre fra. Når du har koblet det og strekt hver ledning til venstre og høyre tåkelys så setter du i Relèt i sikringsboksen, på plass nr. 10, drar ut bryteren din 2 hakk og vips så skal det lyse :) også skal selvfølgelig strømkabelen på batteriet :)

 

Her får du alt i ett, originalt ledningsnett til tåkelys MED Relè til 22 euro: http://www.kufatec.de/shop/en/Volkswagen/Golf-3-/-Vento-1H/Fog-Light-Wiring-Harness-w/Relay-VW-Golf-3-/-Vento

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha borret i dekslet bak hovedlykta. Sjekk for evt. sprekker, rifter o.l. i dekselet først, ser det greit ut der demonter glasset på lykta og rengjør godt inni selve lykthuset og glasset. Da får du samtidig reint glass :) Så slenger du på tech7 e.l. vet ikke helt hva som brukes for å feste glasset igjen men det sitter jo 4 klips der også. Når du har fått på glasset drar du godt med blank silikon i skjøten rundt hele lykta, og vær nøye med dette. Ellers er det noen timer bortkastet og du må gjøre hele prosessen på nytt.

 

Håper det var til hjelp, og rett meg noen om det er feil! Ligger DIY til hvordan du demonterer glass på lykta.

 

Anders

 

Tusen takk for svar

 

Lyktene ser veldig nye ut, og dekslene bak ser helt støvfrie ut,synes det er littt merkelig at det skal være dugg i dem.

Men selvsagt de trenger vel ikke å være tette for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått til innkjøp av girspak reparasjonskit, fordi den var litt slarkete,

Prøvde a bytte denne,men det stoppet opp for meg da jeg ikke fikk dratt girspaken høyt nok opp fordi et plastikk stykke butter .

http://www.ebay.co.uk/itm/180768594773?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Noen som har gjort dette før?

Det er sikkert ganske enkelt, men jeg turte ikke å røske å dra,slik at noe røk

 

Takker for alle tips og råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da virker tåkelysa, kjøpte et "orginalt" kabelsett og vips så var det iorden, snakk om 7minutters jobb:)

Brukte ikke noe rele, det virka med engang da jeg skrudde og dro ut bryteren

 

Koble tåkelys på g3 var veldig lett, etter mye om og men for min del. Spurt mye rundt pga usikkerhet.. (les tråden min)

 

Ligger en DIY ute. Lettest måte er å skaffe originalt ledningsnett til tåkelys, 30A Relè og hovedlysbryter med dobbel tåkelysfunksjon. Det finner du fort ut om du har om bryteren din indikerer to lys på selve bryteren og om du kan sette bryteren i parkfunksjon/kjørelys posisjon og dra bryteren 2 hakk mot deg (utover)

 

Ledningsnettet kobler du fra et visst punkt i motoren. Denne ligger over radiatoren, og kan skrus fras hverandre, i den ene altså den du vil stå med i venstre hånd mest sannsynlig skal du koble det originale ledningsnettet videre fra. Når du har koblet det og strekt hver ledning til venstre og høyre tåkelys så setter du i Relèt i sikringsboksen, på plass nr. 10, drar ut bryteren din 2 hakk og vips så skal det lyse :) også skal selvfølgelig strømkabelen på batteriet :)

 

Her får du alt i ett, originalt ledningsnett til tåkelys MED Relè til 22 euro: http://www.kufatec.de/shop/en/Volkswagen/Golf-3-/-Vento-1H/Fog-Light-Wiring-Harness-w/Relay-VW-Golf-3-/-Vento

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår