JGHines Skrevet August 4, 2012 Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Hei Har et problem med ABSen på bilen min. Den fungerer som den skal i fart, men akkurat de siste meterne før bilen stopper slår absen inn og begynner å bremse. Tror det kan skylles noe dritt i abs-ringen framme eller lignende, men hvor finner jeg ringene på denne bilen? Virker som om sensoren går inn i navet på framhjulet, er ringen på innsida her? Joachim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimlt Skrevet August 4, 2012 Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Ringen sitter bak navet, helt inn mot drivknuta/mansjetten :) Kan være sprekk i den også ;) Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet August 4, 2012 Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Du kan komme til ringen fra undersiden mener jeg. Ellers må du av med bærekule og akselbolt og nappe drivasklingen ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet August 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Det er med andre ord ikke noe vits å ta løs bare for å kikke. Hvor selger dem slike ringer billigst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimlt Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 er verdt et forsøk å bare titte under der da? :) Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet August 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Var akkurat ute å tittet, så ikke ut som det var noen mulighet å komme til abs-ringen uten å demontere det meste først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Om jeg ikke tar feil så er ringen presset på drivknuten. Jeg har to drivknuter liggende ubrukt. Men er jo litt drøyt å bytte hele greien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet August 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Da får en bare ta jobben me å åpne opp og se hvordan det ser ut der da. Bør vel ikke ta altfor lang tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet August 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2012 Fant forresten guide til å bytte drivknute fra Quattro73, der mener jeg at jeg ser ABS-ringen. Ser ganske greit ut. DRIVKNUTE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Oktober 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Jeg hadde av og til samme symptom, de gav seg etter jeg fikk rengjort ringene fremme. Under rengjøring klarte jeg å knekke ene ringen, så da limte jeg den bare på igjen. Har fungert problemfritt de siste 3 årene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg