Gå til innhold

problemer med lyktespylere audi a6 98-modell

Ranger emnet


Einarw

Anbefalte innlegg

Hører du at pumpa går? Lekker det ut spylervæske noe sted?

 

Vindusspylerne fungerer normalt, men vet ikke om det er egen pumpe til lyktespylerne eller om den går på samme som på vindusspylerne. Ifølge instruksjonsboka skal lyktespylerne starte dersom man holder hendelen for vindusspylerne i mer enn ett sekund. Men problemet er at lyktespylerne først må gå ut før de kan spyle, noe de ikke gjør. Så hadde vært fint om noen hadde hatt en tegning over komponenter og evt. plassering av disse for å gjøre feilsøket enklere :) Har ikke sett noe tegn til lekasje av spylervæske nei. Men er som sagt ikke at de ikke spyler, men at de ikke går ut (regner med det er en motor som gjør at disse går ut)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget for så hurtig svar! Fikk tak i lik tegning som underste du sendte fra moeller, og han nevnte det kunne lønne seg å prøve å rengjøre og evt. smøre sylinderne. Så skal fjerne slangene fra sylinderne og se at ihvertfall trykket er der. Så får jeg prøve å rengjøre og smøre sylinderne om trykket er der. Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sett nærmere på dette. Viste seg da jeg fylte på mer spylervæske at det begynte å lekke fra tanken. Har demontert tanken og sett at det var fra pumpen til lyktespylerne (er to pumper i tanken ja). Prøvde å pumpe vann fra en boks inn i pumpen, men da starter den bare et lite sekund og ikke noe vann suges. På pumpen til vindusspylerne gikk dette bare fint. Vet ikke hvorfor den starter i bare et lite sekund før den slår seg av, men kanskje pumpen er defekt? Noen som har noen andre teorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt dette nærmere og viser seg at det er problemer FØR pumpen. Da jeg målte på spenningen til pumpen var det 11-12v i bare et lite sekund, før den datt ned til ca.0V. Så da trenger jeg elektrisk skjema for å kunne finne ut hvor feilen ligger. Noen som har tilgang til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok prøvd å kjøre 12v rett på pumpa føre du gjør no mer....sikkert defekt så lenge den lekker oxo...

 

Ja, er godt mulig jeg må bytte den også, men uansett så må jeg finne ut hvor releèt til lyktespylerne sitter for å finne ut hvorfor den slår seg av. Ingen som vet hvor det releèt befinner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet pumpen og lyktespylerne fungerer fint nå :) Tusen takk for all hjelp, og veldig fint du sa langbein01, at det var normalt at de bare skulle fungere i et lite sekund, ellers kunne jeg begynt på et helt unødvendig feilsøk :p

Men siste spm: Er det noen som vet om det er mulig å stille på strålen til lyktespylerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår