Dieselfilter Skrevet Juli 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2012 (endret) Har trøbbel med å starte bilen når den er kald, den er heller ikke så lett å starte når den er varm, Må dra den lenge på starteren. Så fort motoren har startet går den relativt rent, om jeg kjører på lavt turtall og presser den litt kjenner jeg en anntydning til litt fusking. Noen som veit hva dette kan være? har byttet plugger, Temperatursensor for motorstyring og tennplugg kabler, ingen ting som hjelper. Endret Juli 15, 2012 av sierra86is Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2012 Sjekk tenningstidspunkt (statisk 15 grader fØD) og mål strømmen til DPR. Motor må vare varm og alt som trekker strøm avslått ved tenningsjustering, samt sikring isatt på bensinpumperelé. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2012 Justere tenning på 2.3E (NF-, NG- og AAR-motor) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselfilter Skrevet Juli 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2012 Tusen takk for gode svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselfilter Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2012 Kan jeg f.eks. kjøpe en brukt differensialtrykkregulator og erstatte den gamle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 Ja, det kan du, men du har ingen garanti for at den er justert for DIN motor. Å bytte denne har heller ingeting for seg uten at den du har er verifisert defekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselfilter Skrevet August 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2012 Liten oppdatering. Om jeg kjører med lavt turtall ca 1500-2500omdr. lugger motoren veldig, kald eller varm spiller ingen rolle. kan f.eks. ligge i 80km/t i 4. eller 5. gir så kjennes det ut som jge kjører en kenguru, når jeg gir mer enn halv gass så slutter den å fuske. Bilen er tungstartet og lysene på hele bilen blinker når den går på tomgang, selv med litt gasspådrag. Noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 21, 2012 Rapporter Share Skrevet August 21, 2012 Hmmm. Har du sjekket alt jeg skrev over? Om ikke så begynn med det, samt gå over alle vakuumslanger som står i forbindelse med innsuget. Evt kan du lese ut feilkoder. Om lysene blinker så er nok laderegulatoren din defekt, den som er fastskrudd bak på dynamoen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg