ocean77 Skrevet Juli 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 Hei Golf 1,6 Mod 2001 jeg har lade problemer med dynamoen, har bare 12,65 V når motoren går, så første trinn blir å å prøve å skifte regulatoren. Jeg lurer på om det er noen som kan komme med tips til om det er mulig å bytte regulatoren på dynamoen mens den står på plass. har sett at det er godt trangt der den står. link gjerne bilder, tegninger også,alt mottas med takk:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 Vet ikke hvilken motor du har og hvor trangt det er på din bil, men om du kommer til skruene bak på dynamoen så er dette ganske lett. Muilg Biltema har billig regulator som passer. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ocean77 Skrevet Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 jeg har en regulator med børstene alt så det går fint. men på min dynamo ser det ut til at det er ett plast deksel over regulatoren som muligens kan bli vanskelig å ta av tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 På min bil med 1.6 liters motor (BFQ) ser det i alle fall ikke ut til å være spesielt trangt å komme til. (gikk ut for å se). Du må koble fra ledningene, og så ta av plasdekselet bak på dynamoen. Sitter vel med to 10mm muttere. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ocean77 Skrevet Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 oki, kan sikkert stemme det. tror det er en AZD motor, iallefall kode. kanskje jeg kan fjerne dekselet over utløps rørene fra manifoilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 Å ja, den 16V motoren med eksosmanifold foran er vist litt trangere enn den jeg så på. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ocean77 Skrevet Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 ja det er nok litt trangt der håper det er mulig å ta av det dekselet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg