Gå til innhold

Kjøpe A4 03 modell!?

Ranger emnet


DelPiero

Anbefalte innlegg

Har kommet over en audi a4 2003 modell. 1.6 liter bensin som har gåt 120 000km.

Prisen er ikke fastsatt enda men blir under 100 000kr hos merkeforhandler.

Alle servicer er fulgt.

 

Er dette noe å satse på? Hva er forbruket på denne?

 

Har aldri hatt Audi før og har vært/er litt skeptisk til merke. Har forstått det som at B6 modellene er bedre kvalitetsmessig en B5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, B6 har utbedret en del barnesykdommer fra B5. 1.6 er i minste laget i en slik bil, du kommer deg fra a til b, men glem campingvogn etc. Bensinforbruket avhenger av din kjørestil, men 0.6-0.7 liter/mil er realistisk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

 

Skal uansett ikke ha noe campingvogn så det er greit. Men det går ant å ta normale forbikjøringer med den eller? En med større motor vil vel uansett bli en del dyrere?

Har ikke fått prøvd bilen enda fordi den ikke var gjort klar enda.

 

hva mener du er en ok pris ut fra merkeforhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et vell 163hk og 190hk i 1.8T på B6'n

 

150 hester i 1.8T uten Quattro, 163hk i de med Quattro.

 

TS. min førstebil var en a4 B5 1.6 liter. Funka helt greit, men da jeg gikk til min a4b6 TQ så var det en drøm.

Endret av Linke1

Audi A4 1.8TQ S-Line 2003

Audi A4 1.6 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Ville selvfølgelig gått for større motor og muligens quattro hvis jeg hadde hatt råd til det. Går sikkert ant å finne en med stør motor som har gått en del lenger og ikke er like bra fulgt opp. men akkurat nå er det viktigste å finne en bil som er god å kjøre og som er tatt godt vare på.

 

Er virkelig spent på om motoren føles sprek nok til at jeg kan ha en sånn i noen år til jeg er ferdig med å studere, før jeg evt finner en med større motor.

 

Hvis ikke må jeg vel ned på b5 for å finne en A4 med større motor og som er godt vedlikeholdt iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1.6 og det hører ut som du har samme behov som meg.

 

Som nevnt tidligere egner den seg ikke akkurat til å trekke tung last, men jeg har ikke engang hengerfest så det gir jeg bæng i.

Forbikjøringer er null problem! Rett og slett fordi en ligger relativt høyt på turtall, så aksen er faktisk helt grei. Det høye turtallet er litt irriterende når en ligger godt over 100 på E6, men ellers null stress.

 

Bratte oppoverbakker er vel det mest irriterende ettersom en ender opp med å gire opp og ned en del.

 

For min del funker 1.6 helt greit, selv om jeg som alle andre gjerne kunne tenke meg større motor. Jeg angrer ikke på kjøpet i det hele tatt: Audi A4 2005 avant, 110 000,-, 125 000 km, alle servicer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår