Vomaz Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 hva er best, stabstag eller senkesett?? Og hvor får jeg kjøpt det? hva er prisen på di forskjellige tingene?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 begge deler er jo en herlig kombinasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Hva som er best for deg, kommer jo ann på hvilken tilstand det du har på bilen fra før er i? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 men viss du bare vil ha en bil som ikke krenger så fælt villle jeg satsa på støtdempere (r-sport viss du får tak i) da får du en mye stivere bil, som holder seg bedere på veien.. hva skal du ha stag/dempinga til? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Skal du forhindre krengning, så er det jo større stab.stag som gjelder. Er jo tross alt det de er der for. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 hehe.. ja egenlig.. men er mye mere jobb vel (???) er dritt lett å bytte dempere på 240 liksom :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 er vel lettere å bytte stabstag enn det er å bytte dempere.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 vil da ikke akkurat si at demper bytte er så veldig avansert da men :P det blir vel 6 skruer/muttere tilsammen vel :P hehe Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by Mambo vil da ikke akkurat si at demper bytte er så veldig avansert da men :P det blir vel 6 skruer/muttere tilsammen vel :P hehe Hvordan får du til det? 4 på demperene bak + hjulene 10stk 6 på dempertårn + 4 på dempere + 2 på stabstag + 10 på hjul foran. = 36 + det jeg har glemt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by Mambo hehe.. ja egenlig.. men er mye mere jobb vel (???) er dritt lett å bytte dempere på 240 liksom :) eh?? jeg tror ikke jeg leverer bilen min til deg for service! Om du skrur av fjærbeina, bør du ta hjulstilling etterpå! Det er noen som riper inn der skruene satt, men da får de bare riktig spissning (toe in), ikke riktig camber. Videre, er Krengningshemnere for å hindre krengning!! (ganske logisk navn(?)). Om du bytter til stivere dempere, vil det selvsagt krenge mindre, men da får du generellt stivere demping også! feks. ved kjøring over fartshump / ujevn vei. Hvor stiv fjæring man vil ha i bilen, er litt individuellt, men om du har stivere fjæring, er det lettere for deg å spinne, men bilen vil bli mer "Kontrollert" i svinger. Dragrace folk har høyprofil og gjerne oljedempere (pga treghet, som gjør at de ikke spinner så lett). Om du skal senke bilen med senkefjærer, "må" du ha gassdempere. det er billigere med 25/25mm krengestag enn gode, stive dempere.. du får komplett krengestag fra http://www.ipdusa.com for 2000-2500 inkl frakt og mva. dempere må du regne ca. 4000kr + hjulstilling på 800kr. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 trenger ikek av av hjula viss du er sterk da :) hehe men blir trangt :) men du satte det på spisen da :) og med en god muttertrekker er mye gjort Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by Mambo trenger ikek av av hjula viss du er sterk da :) hehe men blir trangt :) men du satte det på spisen da :) og med en god muttertrekker er mye gjort hva er vitsen med å gjøre ting vanskelig? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by nissan s13 Hvordan får du til det? 4 på demperene bak + hjulene 10stk 6 på dempertårn + 4 på dempere + 2 på stabstag + 10 på hjul foran. = 36 + det jeg har glemt. Tar du ut hele fjærbenet når du skifter dempere foran? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 er jo bare å låsne "hoved" mutteren på toppen av tårnet,den som holder demperen.. og bikke fjørbeinet ut på utsiden skjærmen..men er lettest å skifte hivs du har fjørbeinet på benken sefff... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by volvo242TIC er jo bare å låsne "hoved" mutteren på toppen av tårnet,den som holder demperen.. og bikke fjørbeinet ut på utsiden skjærmen..men er lettest å skifte hivs du har fjørbeinet på benken sefff... Det er jo det som er den vanligste fremangsmåten. Løsne demperen i topp, krengningsstaget og feste for bremseslange så bare å vippe ut. Enklest og raskest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.