Gå til innhold

Ranger emnet


MKLars1

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har problemer med omegaen jeg nettopp skiftet motor i....

Jeg kjøpte den hos svogeren min da den hadde registerhavari, jeg har skiftet motor til en x20xev med automatgir, jeg skiftet hele ledningsnettet til det fra den gamle motoren, pga noen ekstra plugger og div, kontakter på det andre ledningsnettet.

 

når jeg slår på tenninga hører jeg ikke at bensinpumpa går, jeg får heller ikke lys i motorlampene i dashbordet (resten av lysene i dashbordet fungerer).

virker ikke som jeg har kontakt med ECU, så jeg begynte å forumere og har sikkert lest over 2000 tråder det siste døgnet...

 

det jeg har kommet fram til

2 av kontaktene i multipinkontakten har samme spenning som batteriet har (tenning av)..

kun de samme kontaktene har spenning med tenningen på, noe som tyder på at det kan være noe med tenningsmodulen å gjøre.?

Endret av MKLars1
fant tidligere feil, men starter fortsatt ikke

MKLars1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hjerne som stod på bilen, samme fordeler som stod på bilen, samme alt bortsett fra blokk og topp, har gått over alt av kontakter, alt sitter som det skal.. har også åpnet tenningen og målt.. alle kontaktene har spenning ut i henhold til tenningsspor |, || og |||...

har også dratt ut sikringsboksen og releboksen inne i bilen, halve sikringsboksen har strøm, så spørsmålet er hva er mellom tenningen - sikringboks og tenning - ECU ?

koblingskjema hadde vært fint nå.....

MKLars1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har bare sett at det er mange sider med koblingsskjema baki der, men har aldri hatt bruk for det.

Har tilgang til noe via autodata men jeg har ferie nå så det blir litt vanskelig å skaffe.

 

Synes det er veldig rart at det ikke skal fungere, får jo ikke satt ei kontakt noe annen plass. Har skiftet toppakning på x20xev og da tok jeg bare av de 2 store koblingene som sitter ved batteriet og styreenheten også lot jeg stort sett alt av kontakter sitte på motoren. Gikk helt fint det.

 

Har du sjekket at pæra for motorlampa er i orden og har du sett over alt av sikringer da?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg kan foresten avslutte denne tråden med at problemet lå i tenningslåsen :P Ikke startsperren som var problemet heller.. Bare dårlig kontakt virket det som, tok løst, demonterte i atomer (ja pittesmå atomer) og pusset og gnikket... Satt det på plass og problemet løst :P

MKLars1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår