Gå til innhold

Tips om div. rep. kostnad '98 Vectra stv

Ranger emnet


soerboe

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som har erfaring med hva et verksted kan ta for å bytte bremserørene bak langs bensintanken? Ser ut til at hele bakstillingen må bort for å komme til. Skrur en del selv, men vet ikke om jeg vil ta på meg den jobben.

 

Ellers så lekker det litt olje fra motoren (når den har gått og er varm), ser ut til å kunne være bunnpannepakningen, men kanskje det kan være andre steder? Har noen av dere byttet pakning selv, er det en overkommelig jobb?

 

Takker for alle svar og tips!

 

Mvh,

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ikke ta ned bakstillinga, men i verste fall så må bensintankes fjernes. Finnes ikkeno fasitsvar på hvor lang jobben med å skifte bremserørene er, de kan også sitte fast no j... eller det kan gå greit. Du bør få en pris først. Ang oljelekasje så må det vaskes helt rent også kan du se hvor det kommer fra. Vet ikke om det er egen bunnpakning på bunnpanne eller om det bare er flytende pakning som blir brukt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremserens er effektivt mot olje. Spørs om du får kjøpt løse abs ringer her, må i verste fall skive begge drivknutene.

Ingen anelse om hvordan bildelene til biltema er da jeg holder meg unna de.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei!

 

Er det noen som har erfaring med hva et verksted kan ta for å bytte bremserørene bak langs bensintanken? Ser ut til at hele bakstillingen må bort for å komme til. Skrur en del selv, men vet ikke om jeg vil ta på meg den jobben.

 

Ellers så lekker det litt olje fra motoren (når den har gått og er varm), ser ut til å kunne være bunnpannepakningen, men kanskje det kan være andre steder? Har noen av dere byttet pakning selv, er det en overkommelig jobb?

 

Takker for alle svar og tips!

 

Mvh,

Christian

 

Har gjort denne jobben med bremserør en del ganger. Det letteste er å løse bensintanken litt, du kommer da bra til. (litt knot er det men men) du trenger ikke ta ned bakakselen, da rørene går langs bakakslingen. Du vil ikke få det 100% slik som originalt men godkjent.

 

Bunnpanne pakning er en kurrant sak, ta ned fremre del av røret på eksosen så kommer du godt til. (litt mer knot på 2,5 literen men en koslig jobb)

 

God skruing :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort denne jobben med bremserør en del ganger. Det letteste er å løse bensintanken litt, du kommer da bra til. (litt knot er det men men) du trenger ikke ta ned bakakselen, da rørene går langs bakakslingen. Du vil ikke få det 100% slik som originalt men godkjent.

 

Bunnpanne pakning er en kurrant sak, ta ned fremre del av røret på eksosen så kommer du godt til. (litt mer knot på 2,5 literen men en koslig jobb)

 

God skruing :-)

 

Takker for tips!

 

Har løsnet litt på tanken, men hvor mye kan jeg forvente å få flyttet den? Til nå har jeg ikke fått så veldig mange centimeter.

 

Har 1.8l-ern (x18xe) noen kjente plasser det kan sive ut olje? For meg ser det ut som det lekker litt ut av den øvre bunnpannepakningen på høyre side (sett fra førersetet), ved siden av AC-kompressoren, men tenkte jeg hører om det kan være andre plasser?

 

Mvh,

Chr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår