Gå til innhold

Vanskelig å bytte fjær bak på mk3?


Nemaid

Anbefalte innlegg

Er vel uavhengig fjør og demper der så du trenger ikke å klemme sammen fjøra. Du bør ha 2 jekker. Da du skal bruke den 2. på bærearmen som fjøra sitter på. Ta ut skruen som holder bærearmen, sett jekken så den ligger godt på bærearmen. Så slipper du ned jekken til du fjerner spennet fra fjøra også er det bare og ta ut fjøra og sette i den nye.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått somlet meg til å se på det enda. Men tenkte jeg skulle bestille fjærer nå. Velger å bestille fra mekonomen siden jeg har gode rabatter gjennom jobben der. Ser det er noen forskjellig typer å velge mellom, så lurte på om noen hadde kontroll på hvilken jeg skal ha?

Regnr. på bilen er ST83302 og jeg kan da velge mellom disse "typene":

- ikke stv

- kombicopue, sedan, forsterket

 

Og for å dobbeltsjekke, har jeg forstått dere riktig at jeg ikke trenger verktøy for å presse sammen fjæren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var fjæra byttet, egentlig en veldig enkel og rask jobb. Gikk vel i underkant av to timer.

 

Et oppfølgingsspørsmål, har fått en "gnikkelyd" fra samme side som jeg byttet på. Den begynte litt før jeg byttet fjær, og er der fremdeles etter at jeg byttet. Høres litt ut som "isopor mot vindu". Lyden kommer i dumper i fart og viss bilen står i ro og jeg drar godt i dekket sideveis, men ikke viss jeg drar i skjermen og løfter den opp og ned. Kan det vare gummien (fjærbeinslageret?) som er på toppen av demperen som er slitt? Den så i grunn helt grei ut, men kan vel være tørr? Eller andre foringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår