Gå til innhold

Diverse problemer med bakluke, alarm og interiørlys

Ranger emnet


fredriksande

Anbefalte innlegg

Her er en liten oppsumering av problemet.

 

-Baklukelåsemotoren fungerer ikke, den får rett og slett ikke strøm.

 

-Selve motoren fungerer, så problemet ligger ikke der.

 

-Det er ingen brudd på ledningene som går fra baklukemotoren til CCM´en.

 

-Interiørlyset lever sitt eget liv, det fungerer kun noen ganger. Da det fungerer så går det på dørsensorene og kan også brukes manuelt. Når lysene ikke fungerer kan de ikke skrues på manuelt heller.

 

-For å få på alarmen må jeg låse alt fra 1-10 ganger.

 

-Blinklysene "bekrefter" ikke når jeg låser bilen. Hører klikkelyden inne i bilen, men de blinker ikke.

 

-Hvis jeg låser bilen uten å åpne dørene låser den seg selv, så alle dørsensorene fungerer antageligvis

 

-Alle vinduer fungerer fint.

 

Har også lest av feilkoder, og det var ingen i forbindelse med dette problemet

1998 VW Golf 1.6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden! Har selv noe elektriske problemer med bilen.. Sjofør døren på bilen min fungerer ikke som den skal. Jeg kan låse igjen bilen mens sjoførdøren står oppe uten at allarmen går. I går begynte også motorlampa å lyse, når jeg kjørte bilen til verkstedet begynte EPC lampa å lyse og nå fungerer heller ikke gass pedalen. Antagelig er det noe i "hjernen" i bilen, ett kretskort..

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi det kan ha en sammenheng med de andre elektriske feilene jeg har hatt, kommer med tilbakemelding når jeg har fått svar på hva som har skjedd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått greie på hva som er feil med bilen min. De skulle sjekke opp hva det kunne være med døra mi så kommer tilbake med svar så fort de på Møller har feilsøkt. De hadde en del teorier, som at det kunne være dørlåsen eller rett og slett brudd i en kabel, regner med at mitt problem med døra kan være noe av det samme du sliter med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er nok comfortmodulen din som har fått det. Da alle dine problem går igjenom den modulen. Det som kan løne seg er å se over kontakten som sitter på ruteheis motoren på fører siden. Da denne også kan gjøre slik at noe av dette ikke virker. Det du kan gjøre er å koble opp med vagcom å se om du får kontakt med alle modulene i comfortmodulen. Se om det er noen ting som ikke vil gi fra seg signal eller ikke virker som det skal. Eller bare høre på et bilopphugeri om du får løne en slik modul bare for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har byttet komfort modul nå og bakluke og interiørlys fungerer nå som de skal.

Har fortsatt problem med at blinklysene ikke "bekrefter" når jeg låser opp eller igjen. Styres denne bekreftelsen av noe annet? Er det en sikring som er forbundet med denne f.eks?

 

Kan jo tyde på at det er den kontakten Axxx0 snakker om i og med at jeg må låse to ganger før førerdøra låses og alarmen aktiveres. Dette gjelder også når jeg låser med knappen inne i bilen, alle dørene låses bortsett fra førerdør som låser seg opp igjen.

 

Takk for nyttige svar!

1998 VW Golf 1.6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med respons her, men hvis noen har samme problemet så ligger løsningen her:

http://forums.vwvortex.com/showthrea...ocks+explained

Noen timers rimelig greit arbeid.

 

Har fortsatt ikke fått blinklysene til å "bekrefte" låsing og åpning av bilen. Sikringen på blinklysene gikk da jeg byttet blinklys, kan det ha noen sammenheng med dette? Har ikke fungert siden. Er det eventuelt en sikring eller ett relé som kan ha røket?

1998 VW Golf 1.6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det kan enten være komfort modulen din som er veldig sannsynlig. Eller så kan det være en dørsensor som ikke er helt med, dette kan du sjekke ved å låse opp bilen og en dør og se om bilen låser seg igjen. Prøv dette med alle dørene og se om det er en dørsensor. *

 

Her er den riktige linken:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1542461-MKIV-door-locks-explained-why-you-re-having-problems!!!-(&highlight=door+locks+explained

1998 VW Golf 1.6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår