Gå til innhold

axxx0

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om axxx0

  • Bursdag 04/03/1992

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf Mk4
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ECU, Injektorer og turbo

Contact Methods

  • Bosted
    Stjørdal

axxx0's Achievements

  1. [ATTACH]32315[/ATTACH] Generelt Kontroller sikkerhetskoden for audiosystemet før du kobler fra batterikabelen Sjekk alltid tenningsmerkene før fjerning av registerrem Fjerning Koble fra batteriet Fjern det nedre motordekselet Drener kjølesystemet Fjern trykklokket til ekspansjonstanken på nytt Koble fra radiatorslangene Fjern motorens kjølevifte Fjern radiatoren Fjern den ekstra drivremmene Fjern intercoolerslangene Fjern slangen mellom intercooleren og manifolden Fjern dynamoen Fjern servopumpen Fjern braketten for servopumpe Fjern ventildekselet Koble fra lufteslangen for veivakselen Fjern de fremre og bakre registerdekslene Juster inn kamakslene for sylinder 1 Juster inn tenningsmerkene Fjern senterbolten på veivakselens remskive Bruk et spesialverktøy for å holde veivakselens remskiven 999 5187 Kontroller tenningsmerkene en gang til Fjern ytre veivakselens remskivebolter Fjern veivakselens remskive Fjern det nedre registerdekselet Løsne kjølevæskepumpen Fjern registerremmen Fjern hjelperemskiven Bruk spesialverktøyet 999 5202 Løsne innsprøytningspumpe Fjern samlet kamakselens tannhjul og innsprøytningpumpens registerrem (bruk spesialverktøyet for å holde tannhjulet i posisjon) 999 5199 Installasjon Kontroller tenningsmerkene Angi kamakselposisjon Bruk spesialverktøyet 999 5190 Skift hjelperemskiven Monter hjelperemskiven Bruk spesialverktøyet 999 5202 Bruk spesialverktøyet for å låse kamakselen 999 5199 Monter registerremmen Monter nedre registerdeksel Monter veivakselens remskive på nytt Stram ytre boltene på veivakselens remskive 20 Nm Monter senterbolten på veivakselens tannhjul/vibrasjonsdemper Stram bolten 350 Nm Bruk et spesialverktøy for å holde veivakselens remskiven 999 5187 Kontroller tenningsmerkene en gang til Drei kjølevæskepumpen for å justere inn registerremmens stramming Kontroller strammingen med et strammemål 999 5197 Strammingen er korrekt når strammemålet viser en verdi på: 12.5 Stram boltene for kjølevæskepumpen Kontroller tenningsmerkene og strammingen en gang til Fjern spesialverktøyet 999 5190 Monter innsprøytningspumpens registerrem sammen med kamakselens tannhjul Stram bolten på kamakseltannhjulene for hånd Still inn justeringen av innsprøytningspumpen Justering av innsprøytningspumpen (statisk) 0.95 (1993 ->) (mm) Justering av innsprøytningspumpen (statisk) 0.90 (-> 1993) (mm) Fjern pluggen A Bruk spesialverktøyet 999 5194 Lås innsprøytningpumpens tannhjul med en låsepinne 999 5193 Stram innsprøytningspumpens registerremmen Kontroller strammingen med et strammemål 999 5197 Strammingen er korrekt når strammemålet viser en verdi på: 12.5 Stram boltene for innsprøytningspumpe Bruk spesialverktøyet for å låse kamakselen 999 5199 Stram tannhjulet for kamaksel 100 Nm Fjern spesialverktøyet 999 5193 Drei motoren 2 omdreininger for hånd Kontroller tenningsmerkene og strammingen en gang til Fjern spesialverktøyet 999 5194 Monter pluggen på nytt A Monter ventildekselet på nytt Monter lufteslangen for veivakselen på nytt Monter de fremre og bakre registerdekslene Monter braketten for servopumpen Monter servopumpen på nytt Monter dynamoen på nytt Monter luftslangen for intercooler/innsugsmanifold på nytt Monter intercoolerslangene på nytt Monter de ekstra drivremmene Monter radiatoren på nytt Koble til kjøleslangene på nytt Monter kjøleviften Fyll opp kjølesystemet Justeringsdata Smøremidler og Oljer Kjølesystem (Automatisk transmisjon) 10.6 (l) Kjølesystem (Manuell transmisjon) 10.7 (l) Monter trykklokket til ekspansjonstanken på nytt Monter det nedre motordekselet på nytt Koble til batteriet på nytt Momentinnstillinger Kjølevifte 9 Nm Kamaksel tannhjul (foran): 45 Nm Kamaksel tannhjul (bak): 100 Nm Senterbolt for veivakselens remskive: 350Nm Umbrakobolter for veivakselens remskive 20Nm Spesialverktøy Låsepinne for innsprøytningspumpe: 999 5193 Holder for måleur: 999 5194 Låseverktøy for kamakselens tannhjul: 999 5199 Føler måler: 999 5190 Låseverktøy for veivakselen: 999 5187 Avtrekker: 999 5202 Strammemåler: 999 5197
  2. Det er nok comfortmodulen din som har fått det. Da alle dine problem går igjenom den modulen. Det som kan løne seg er å se over kontakten som sitter på ruteheis motoren på fører siden. Da denne også kan gjøre slik at noe av dette ikke virker. Det du kan gjøre er å koble opp med vagcom å se om du får kontakt med alle modulene i comfortmodulen. Se om det er noen ting som ikke vil gi fra seg signal eller ikke virker som det skal. Eller bare høre på et bilopphugeri om du får løne en slik modul bare for å prøve.
  3. Det er helt sikkert den magnetventilen eller N75 som den heter når du kjøper deg en ny en. På min golf som er trimmet opp ryker det en slik ventil en gang i mnd til jeg kjøpe meg en spesielt laget fra KermaTDI. De er helt forferdelige, og om turboen din bruker litt olje så den 100% sikkert gjør kommer det mye drit i den n75 ventilen.
  4. Kan også være fra svinghjulet da disse dobeltmasse hjulene er kjent for å ule om man bremser på gir med litt høy fart. Det blir ofte når man slipper clutchen rolig for å bruker gir for å bremse ned fart istedenfor bremsene. Slik var det på min helt til jeg satte inn enkeltmasse å kjenner flere som har det akkurat likens. Har en venn som jobber på volvo verksted å det var ofte folk kom å sa et det var ulyd. Kan såklart være andre ting også da jeg ikke vet om du i det helle tatt har dobbeltmasse, og olje bytte på girboksen kan være lurt som nevnt tidligere her.
  5. Det er nok på kanten til hva orginal inmat tåler. Det er ikke stemplene som er værst da disse faktisk brukes på 300 - 400hk oppsett av flere motorbyggere, men rådene er ikke spesielt egnet til mer en 220hk faktisk. Har sett at det er noen med vanlig chip å mer laddtrykk har knust eller bøyd orginal råder. Anbefaler å bytte til H-profil råder vertfall. Det som knuser dem er vel egentlig at du kjører med litt tenningsbank så og si hele tiden med de "spesialchipene" som man får kjøpt. Men kjenner flere som har kjørt over flere år med slike oppsett uten å ta livet av noe. Kommer litt an på kjørestil, men regner med det går mest på fult turtall å leking.
  6. axxx0

    Gir spak?

    Du bare tar av girkulen å tar av det "skinnet" som er rundt å da ser du en splint som står igjennom selve spaken. Om du tar ut den så vil den bli like lav som m90 eller enda lavere også. Det er jo selve mekanismen til stoppen slik at den ikke går i revers du fjerner. Så limer du bare på girkulen å du har en girspake som ikke gjør slik at du bytter sang på radioen hver gang du girer. Med denne moden så trenger du ikke å løfte opp men du har revers rett ved siden av 1gir. Vær sikker på at du har den i 1gir istedenfor revers så går de bra. Hadde det slik på min gammle 940.
  7. Hei. Det er vel ikke justerbart på orginalt. Jeg er ikke helt sikker, men tror du må kjøpe deg en justerbar WG. Om du har det fra før av bør du alikevell kjøpe deg en ny da den som sitter på er rimelig slitt tenker jeg å vil spike no veldig før den går til ønsket trykk. Du bør ikke kjøre med mer en 0.5 - 0,6 med orginal chip. Da den vil gå magert å det er hardt til bunndel av motor. Om du skal ha rundt 200 - 250hk som er maks på orginale dyser så bør du få en BSR eller viking chip. Du bør også ha tenningschip så du ikke får tenningsbank som også er hardt til bunndel. (volvo tåler mye men det sier stopp etterhvert). Du bør ikke ha en dump ventil da luftmengdemåleren på LH 2.4 krever en vis mengde retur luft. Om du monterer annen dump vil den stoppe og fuske når du skal stoppe eller står i kryss. Meget slitomt... 200 til 250hk Chip til begge hjerner 3" eksos 1 til 1.3 bar trykk A-kam eller vx3 Progressiv bensintrykkregulator Om man ser seg råd så kjøp en v70 turbo. T16 om jeg ikke tar feil. Jeg har brukt dette selv før jeg bestemte meg for å gå for 500hk+. Jeg betalte 10.000kr for det ca! Jeg bruker å anbefale en ny cooler også da de orginale har en tendens til å spreke. 2500kr ca i sverige.
  8. Det er ikke nødvendig med alt, men om du skal ha full nytelse av det så bør man ha alt som er på de bilene som har dette fra fabrikk. Har ikke noe dele nr. på det, men kan anskaffes. Du får jo kjøpt det meste for en ganske billig penge på eBay, men det kommer til å koste en del penger å gjøre dette. Det beste er vel egentlig å finne en god dele bil på finndel.no og flytte over fra den. Da ser du hvordan alt er koblet og hvor plasseringene på alt av følere er. Du bør vel også ha Elsawin for å få et ganske godt koblingsskjema. Jeg har sett at det er noen på TDIclub og VWvortex som selger komplett klimaanlegg, men det blir jo mer i frakt fra USA en det koster for selve settet eller for en delebil her i Norge.
  9. Dette er litt vanskelig og om du ikke mener selv at du har god kunskap innen EL så kan du bare glemme å utføre denne modifikasjonen på bilen din. Jeg har en liten liste over ting du trenger for å gjøre dette, jeg har ikke noen DIY tråd eller noe slikt. Du/dere kan bare ta kontakt med meg om dere står fast eller om det er noe dere lurer på i forbinnelse med denne modifikajonen. 1. Sollys bilde sensor 2. Climatronic enhet 3. Friskluftinntak temp. sensor 4. Luftstrøm klaff motor 5. Frisk luft blåser kontroll modul (ikke sikker på om dette er nødvendig, kan allerede være på bilen) 6. Central luft klaff motor 7. Temperatur regulator klaff motor 8. Fotbrønnen luftutløp temp. sensor. 9. Fotbrønnen / defroster klaff motor. 10. ledningsnett. 11. Uteluft temp. sensor Jeg har snakket med noen som faktisk har byttet dette, og de bruke vel rundt en uke for å bli ferdig med denne modifikasjonen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår