Gå til innhold

corolla86

Bruker
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om corolla86

  • Bursdag 06/29/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100 quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Motor (eks 1.6)
    2,3

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

corolla86's Achievements

  1. hei! jeg lurer på hvor mye effekt innmaten i denne motoren tåler? er 19t turbo, grønne r-dyser, 531 topp med vx3 kam, walbro bensinpumpe og såkalt "spesialchip", 3" ic kjøres på 1bar ladetrykk! hvor mye effekt kan jeg regne med det er på motoren med dette oppsettet, og er det på kanten til hva råder/stempel osv tåler da dette er originalt? takker for seriøse svar :) Edit: er foresten 98'mod om det har noe å si!
  2. ingen som har bekjentskap til dette? opphengslageret til mellomakselen min er gåent, og er tydeligvis ikke mulig å skifte kun opphengslageret i seg selv. dermed har jeg funnet en mellomaksel til gi-bort pris iforhold å kjøpe nytt, denne er fra en C4 2,6 quattro, ingen som vet?:)
  3. hei:) lurer på om det er noen som vet om 6trinns manuell girkasse fra 2,2 20v turbo passer på f.eks audi 100 2,3 10v? quattro selvfølgelig samme med girkasse til V6 2,6 og 2,8 quattro, om det passer til 2,3 10v quattro? samtidig lurer jeg på hvilke mellomakslinger som passer på hvem av C4 karosseriet? altså om mellomaksel fra en S4/S6 og V6 2,6/2,8 passer til en audi 100 avant og motsatt? noen som har gjort dette før eller vet om hva som passer til hva, evt ikke passer?:)
  4. okei:) fikk en kompis til å følge med når jeg provoserte frem klunkingen, og han sa det var akkurat som bakhjulan "hoppa" i tankt me klunkan, kjenne klunkinga i golve på biln, så må jo være nåkka som slår borti, men skal jo ikje være sånn ;p noen anelse/ide om hva som foreårsaker dette?
  5. tenker du på differensialen?
  6. De 2 bakerste opphengene til sluttpotta va ramla av, men de e hengt på plass.. å resten av opphengene var på plass - var å testet opp noen bratte bakker nettop, klunkelyden var nok ikke borte.. :( akkurat som at denne lyden frembringes når jeg spinner, og bilen tar grep, men samtidig spinner litt, kun lagt merke til i oppoverbakker... selv om jeg bare har jevn gass på rundt 2000rpm i 1.gir! skrape/ raspelyden og småvibrasjon er der enda, den kommer kun ved full gass og over 4000rpm.. fant også ut nå når det er avbæret på hovedveien, at lyden er der uten at bilen spinner ogå, kun på1 o g 2.gir... - samtidig er det et lite klunk akkurat idet jeg skal rygge, om jeg står på tomgang å skal ta av i revers, selv uten å gi noe gass kommer det et lite klunk... tydelig kommer det bakfra! høres dette dyrt ut? kjent problem?
  7. har en 100 2.3 quattro avant, og ved pådrag på 1 og 2. gir på høyt turtall er det skrapelyder og smålig vibrasjoner i bil, høres ut som stål mot stål, lyden er tydelig fra ca. midt på bilen og bakover, ingen ulyder eller vibrasjon ved vanlig kjøring! hva kan dette være? og når jeg kjører i bratte bakker i 1. gir ved jevn gass og den begynner og spinne litt kommer det "klunk klunk klunk" lyd, også den lyden er tydelig bakfra! disse lydene kombineres samtidig om jeg har sleng med pådrag og underlaget er litt ujevnt, noen som har vært borti dette eller har peiling på hva som må skiftes? (nylig byttet indre foringer som holder bakdiff fremme, og den store som holder bakdiff bakerst) edit: bilen begynner å nerme seg 283000km!
  8. fikk tadd ut pumpa for en stund siden, så koblet jeg den direkte på et bilbatteri... da den funket som baare det. så monterte jeg pumpen å fylte på bensin igjen. (tømte tanken når jeg tok ut pumpa) vridde om nøkkelen å bilen starta som aldri før.. ka kan ha skjedd? har verken skifta eller fiksa nåkka.. den fikk bare et illebefinnende av et slag ;s var foresten Pierburg sin pumpe i den!
  9. mekonomen sier det er 2typer bensinpumpe til denne, bosch eller pierburg.. er det noe forskjell på disse, og kan begge brukes? trossalt 1300-1400,- i prisforskjell!
  10. takk for svar :D når jeg hører nøye etter, er det en slags brumlende lyd fra pumpa i 1sek, men høres langt fra likt ut som før dette problemet oppsto. da skal det vel komme spenning inn på pumpa?
  11. nå har jeg feilsøkt! sikring er ok, det er gnist i pluggene, og er villig til å "starte" om jeg såvidt sprayer startgass i innsuget, er vel selve pumpen som har gitt seg da :( ligger pumpen utenfor eller inni tanken på 100avant? noen erfaringer om hvordan det er å skifte selv på disse?
  12. jeg var å vridde på nøkkelen nettop, da kom ikke durelyden fra bensinpumpa som bruker å komme! så om jeg har gnist i pluggene, er det ikke hallgiveren?
  13. i mårrest startet jeg bilen og lot den stå å gå mens jeg var inne og ventet til motoren sku bli varm, men når jeg kom ut var bilen stoppet. den startet igjen på 3-4førsøk, og alt fungerte som det skulle helt til i ste. jeg ble stoppet i kontroll å motoren sto på tomgang mens jeg pratet med konstabelen, da fusket den i 5sekunder, for så å gå på rett tomgang. jeg kjørte i ca. 3minutter etter dette uten noe som helst symptomer, helt til den plutselig døde ut. den startet første gang uten problem, men kom meg ikke lenger enn 10meter før den stoppet igjen. å nå er det helt dødt, ikke antydning til å starte engang! noen som veit ka som kan være problemet?
  14. servopumpa går rett vei i følge pilen på pumpa.. og det er rett nivå på tanken.. kan det være noen tvil på at selve servopumpa er defekt da?
  15. hvor kan jeg sjekke hvordan reima skal være linet opp? :) nivået er rett på tanken
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår