Joakim Berntsen Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 God dag. I vinter knela en ABS føler etter litt villmannskjøring i Sørkedalen og jeg har ikke sett behovet for å fikse det før jeg var litt over fem cm fra å kjøre i rævva på en ML Mercedes med tilhengerfeste i går. Jeg er relativt nevenyttig og lat og tenkte å fikse det selv men jeg aner ikke hvilken av dem som har gått, noen som vet om en effektiv måte å diagnosere dette på uten å demontere hele bilen? Mvh. Jokke Siter JB Volkswagen Golf '97 Volkswagen Golf '13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Du bør lese ut diagnose/feilkoder så får du vite hvilken sensor som er problemet. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Berntsen Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Må jeg ha en sånn kalkulatorlignende sak jeg kobler til det støpselet ved siden av askebegeret i midtkonsollen da? Siter JB Volkswagen Golf '97 Volkswagen Golf '13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Stikk innom et verksted og få lest det ut. Koster deg 300-400 kr, er sansynligvis bak, tror jeg aldri har skiftet abs føler på golf 3 foran. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Berntsen Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Herlig, takk for svar fra dere begge. Er det en omfattende prosess å bytte den? Ser at bildeler.no har følere til 400-700 spenn så hvis det ikke tar mange timer gjør jeg det selv fremfor å sende den på verksted. Siter JB Volkswagen Golf '97 Volkswagen Golf '13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Kan måle følerene med et ohm meter Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 tror jeg aldri har skiftet abs føler på golf 3 foran. Det har jeg. De er ikke vanskelig å skifte. Greit med rikelig med rustløser på festeskruen, og kanskje litt varme. Har lett for å knekke den lille skruen. Føleren sitter gjerne litt hardt, så en del destruktiv makt kan være nødvendig. Ikke annet verktøy enn en Unbrakonøkkel og tang og hammer som er nødvendig. Som Mondeo forslår kan du bruke ohm-meter. Da kan det hende du finner den som avviker mye fra de andre. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg