Gå til innhold

Bilen dør når den blir varm

Ranger emnet


petter1993

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Har et problem med min VW Passat 1998 1.6.

Hadde tidligere et problem med at den fusket, men det er ikke et problem lengre.

Nå dør bilen når den blir varm, ca 70-90 grader.

Når bilen har dødd så går det ikke an å starte den igjen.

Bilen har gnist. Den har bensin. Den sender bensin i returslangen. Den har luft. :angry:

 

Hva kan dette skyldes?

 

Følgende er gjort:

1. Byttet plugger

2. Byttet pluggledninger

3. Byttet luftmengdemåler

4. Byttet luftfilter

5. Byttet bensinfilter

7. Byttet coil/fordelerlokk

8. Byttet reléer.

Husker ikke om det er mer, vet bare at det har kosta FLESK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Prøvd å tatt en diagnose på bilen?

 

Noen ganger er det verdt å kjøpe en håndholdt diagnose maskin. Ga selv 1000kr for min, og er så lett å feilsøke på bilen. Plugg i, les av feil og fiks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å tatt en diagnose på bilen?

 

Noen ganger er det verdt å kjøpe en håndholdt diagnose maskin. Ga selv 1000kr for min, og er så lett å feilsøke på bilen. Plugg i, les av feil og fiks.

 

Ja, har kjørt diagnose hos Møller Bil på Stjørdal. De sa det var luftmengdemåleren. Derfor ble den byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Har lignende problem med min passat 98 mod. Er tungstartet når den står i solen og etter at den er kjørt litt hører eg 2-3 tikke lyder som kommer fra bak sikringene til venstre for rattet og dersom eg kjører i 30-40 kmt kubber bilen og viser tegn til elektrisk feil. Etter at den er kjølt seg ned litt kan den starte(tar ca 10-15min) gjerne uten problem men holder kanskje kun i noen minutter. Som oftest etter at den har kubbet første gang må eg starte den ett par ganger før eg kan kjøre videre. Er som sagt den tikke lyden som kanskje kan vise tegn til kor feilen ligger :) Håper noen kan hjelpe meg, vil ikkje kvitte meg med bilen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår