Gå til innhold

tomeni

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tomeni

  • Bursdag 03/18/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Knarvik

tomeni's Achievements

  1. Var ikkje mye hjelp på dette innlegget her. No er det kjørt diagnose på bilen og feilen er funnet. En føler til girkassen er byttet(7000,-) og no går den som den skal :) Dersom noen har samme problem er det bare å ta kontakt. Har byttet som sagt alt av innmat i girkassen og oppgradert revers og converter så det er bare og spørre om det skulle være noe :)
  2. Har ett irriterende problem med girkassen på passaten min som nylig har fått helt ny innmat + forsterket revers og converter. Bokstavene og tallene i dashbordet som indikerer hva gir den står i blir blankt og det rundt blir svart. Normalt er det jo motsatt når alt er som det skal. Når dette skjer er det heller ikkje mulig og gire selv + den går ikkje opp i 5 gir :/ Dersom eg kobler opp diagnose utstyr kan eg ikkje lese noen feil koder, men dersom eg "sletter koder" forsvinner problemet for en stund og bokstaver og tall i dashbordet blir svart som normalt. Det som og hender av og til då er at den ikkje vil gå i "R" når alt ser ut som det er i orden. Etter en stund og litt giring frem og tilbake kommer den som oftest og då fungerer alt som det skal, helt til den tuller seg igjen og gir indikatorene blir blank og det rundt svart. Når indikatorene er blanke og det rundt svart girer den som sagt kun automatisk(ikkje tiptronic funksjon) men kun til og med 4 gir. Reversen fungerer som den skal når det er blanke tall og bokstaver men det kommer ofte ett tydelig dunk i hele bilen når eg sitter den i "R". Noen som kan tenke seg hva dette kan være ?
  3. Forstår det dere sier, men har ikkje så mye peiling på dette området. Det er midt i en svart metall boks(muligens bunnpannen, ikkje sikker) som er under motoren. På denne boksen er det ett område i bunnen som er lavere/senket enn resten av boksen. Dette kan jo tyde på at dette punktet er utsatt om fronten tra nedi bakken. Kan se om eg får lagt inn bilde så fort så mulig :)
  4. Det ser ut som det kommer fra ett lavpunkt i bunnpannen. Det er blitt tettet tidligere så det ser ut som det henger noe greier der. Vet ikkje hva mer som kan være til hjelp for og finne en løsning.
  5. Har funnet ut hvor det kommer fra med kordan tetter eg det på best mulig måte ?
  6. Så det beste vil vell då være og få dette tettetpå en eller annen måte. Men har peilet oljen jevnt og trutt og det er ikkje mye som forsvinner...
  7. Hei hei. Har problem med lekkasje i bunnpannen på min Passat 98 med VR5 motor. Lurer på om noen har en grei(enkel og billig) måte og fikse dette på eller om eg rett og slett må skaffe meg en ny(brukt). Om eg må ha ny, er det vanskelig og få tak i lik til min VR5 motor eller er den bunnpannen lik som på noen andre modeller ? Håper noen har en grei løsning ! Takker for svar :)
  8. Takk. Er det lett og finne ut kor den ligger ?
  9. Forklarte dette til en mekaniker. Han mente det kunne tyde på att insprøytningsreleet som ligger bak der tikke lyden kom fra kan være feilen. Dette byttes etter helgen så får vi se. Noen andre tips til hva det kan være ? :)
  10. Hei ! Har ett irriterende problem med min passat 98 mod. Den er tungstartet når den står i solen og etter at den er kjørt litt hører eg 2-3 tikke lyder som kommer fra bak sikringene til venstre for rattet. Og av og til dersom eg kjører i 30-40 kmt eller lavere kubber bilen og viser tegn til elektrisk feil. Servo styring kobles ut, bremsekraftforsterker og lignende dør helt ut. Etter at den er kjølt seg ned litt kan den kanskje starte(tar ca 10-15min) gjerne uten problem men holder kanskje kun i noen minutter. Som oftest etter at den har kubbet første gang må eg starte den ett par ganger før eg kan kjøre videre, når eg har fått start på den og har den i park(automat) kommer ofte tikke lydene og motoren kubber. Er som sagt den tikke lyden som eg tenkte kanskje kunne vise tegn til kor feilen ligger. Håper noen kan hjelpe meg, vil ikkje kvitte meg med bilen ! Har tenkt på om det muligens eg noe startrele eller lignende som kan være problemet. Største problemet er ikkje at den er tungstartet når den er varm men at den kubber og er værre og starte etterpå. Hadde den inne for 6 måneder siden for diagnosetest pga. girkassen gikk i nødmodus(kunne ikkje bruke tiptronic). Fikk ikkje noe svar av de. Etter at olje sirkulasjonspumpen på girkassen gikk tett og girkassen havarerte blei all innmat byttet. Lurer på om ett helt enkelt diagnose apparat kunne lønnet seg. Noen som vet om slike problem vil vises då ? Takker for alle svar og innspill :)
  11. Har lignende problem med min passat 98 mod. Er tungstartet når den står i solen og etter at den er kjørt litt hører eg 2-3 tikke lyder som kommer fra bak sikringene til venstre for rattet og dersom eg kjører i 30-40 kmt kubber bilen og viser tegn til elektrisk feil. Etter at den er kjølt seg ned litt kan den starte(tar ca 10-15min) gjerne uten problem men holder kanskje kun i noen minutter. Som oftest etter at den har kubbet første gang må eg starte den ett par ganger før eg kan kjøre videre. Er som sagt den tikke lyden som kanskje kan vise tegn til kor feilen ligger :) Håper noen kan hjelpe meg, vil ikkje kvitte meg med bilen !
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår